I morges tidligt kørte vi mod Kalundborg, hvorfra vi tog færgen til Århus. På færgen spiste vi vores medbragte morgenmad og havde god tid til at lege og se os omkring.
Da vi ankom i Århus kørte vi direkte til Den Gamle By, hvor vi gik omkring og sugede alle de mange indtryk til os.
Vi så på alle de fine gamle huse, med meget lave små døre, fine gadeskilte og de flotte skilte foran butikkerne. Isabella og Anton var med til at røgte bierne i de fine bisader, og vi smagte hhonningen frisk fra stade. Vi kiggede på blomster, urter og lægeplanter i haven og i de gamle drivhuse. Isabella valgte en duftpelargonie som vi tog med hjem til mormor.
Vi var inde i en del af værkstederne og butikkerne, og vi smagte pandekager fra ildstedet i et af de gamle små huse. Vi købte sukkerkringle, honninghjerte og kæmpe vanillekranse i bageren, kørte med hestevogn, så borgmesterens hus hvor nisserne bor på loftet, prøvede det lille omrejsende tivoli, og Anton føjede endnu en skyder til samlingen – en gammeldags proppistol.
Efter 6 lange timer kørte vi til det lille backpackerhotel nede ved havnen, som vi havde bestilt værelse på hjemmefra. Vi læssede af og slappede af i benene i en lille times tid, inden vi igen begav os op i byen til bens, og fandt en hyggelig café ved åen, hvor vi spiste aftensmad.
Vi gik en længere tur hjem, og gik vel nærmest omkuld med det samme – mor gjorde i hverttilfælde …


Indlæg