Arkiv med grinebidder univers

Pumpkins

I dag har Flora og Mor hentet intet mindre end 25 mindre græskar, 4 pyntegræskar og 4 store græskar på nærliggende gårde.

Så eftermiddagen har stået på de indledende øvelser til Halloween festen på lørdag. Vi fik lavet de 4 store færdige, der nu står og pynter hhv. på terrassen og foran hoveddøren.

SneakPeak

Vi arbejder hårdt på hemmeligheder..

Villum

 Denne lille skønne dreng fik Mor fornøjelsen af at forevige. Skøn unge og hårdt arbejde for alle parter – Villum, forældre og fotograf.

‘Mors Nye Briller’

Flora laver børnekrea hver dag hun er i dagpleje hos Sarah. Hun er altid meget stolt når hun på vej hjem i bilen, eller så snart vi træder ind af døren, åbner sin ‘packie’ (læs: backpack) og hiver kreationerne op.

Og i dag var ingen undtagelse. Flora har lavet nye briller til mor sagde hun og hev disse her op i en fart !

Det kan nok være Mor blev meget glad – og også lidt overrasket ! – og tænkte at det er godt vi ikke har kamera på når jeg sidder foran computeren til matematik undervisning hvor jeg virkelig har brug for mine briller  😉

 

Overrasket Mor

Mon ikke jeg blev lidt overrasket i dag !

I eftermiddags da jeg overhører en samtale mellem Anton og Isabella. De taler selvfølgelig engelsk sammen, men det var nu mere indholdet i samtalen:

Anton åbner samtalen: ‘ my favorite auther is Frank Glen ‘

Isabella: ‘ mine is Mo Willams and the Pigeon books or or or Mélanie Watt with the Chester books.. and Scaredy Squirrel’

Anton: ‘ yahh, she’s mine too – I love Scaredy Squirrel ‘

Efter Movie Night på skolen til aften, er vi på vej hjem i bilen. Da dørene bliver lukket slukker lyset inde i bilen og Flora udbryder:

‘ I can’t see anything – it’s dark ‘

Sådanne udtalelser og sproglig formåen fra mine børn kommer ind i mellem meget bag på mig, og jeg måtte i begge tilfælde lige vende mig om og tjekke at de var ok !

Stempler

Vi har leget med stempler, tekstilfarver, pensler og stofposer.

Det kom der faktisk en hel samlet lille overraskelse ud af som sendes afsted mod modtageren i morgen.

..der kom også en del ekstra vasketøj, ny voksdug og tre gange ekstra bad og hårvask ud af det Ü

ANTON 7

Tiden flyver – Anton er i dag 7 år, vejer 20,6 kg og måler 118 cm. Vores lille dreng !?

Anton er blevet fejret med morgenbord, flag, pakker, brusebadsboller med rosiner, hjemmebagte crossainter med choko og hvad der ellers hører sig til. Og det er ikke kun på højden vi kan se at Anton er vokset. Anton var helt anderledes omhyggelig med at læse sit kort fra mormor og morfa. Læste og grinede, kiggede på morfars wacky tegninger (som Isabella kalder dem) og grinede igen. Lidt efter begyndte han at åbne pakker. Han gav sig god tid til alle pakker og fik oven i købet spist ind i mellem. Han bladrede i sin nye kalender, læste i sine nye bøger, pakkede det nye sengetøj helt ud og bad om at få det på til aften, og selvfølgelig blev der leget med nyt spil osv. Det var en fornøjelse at se ! Han nød hver en pakke !

Efter frokost gik det løs med drengene i “Glow In The Dark” bowlehal. Stor succes ! Drengene hyggede, gamblede, legede, dansede og grinede. Og havde lige akkurat tid til pizza,cupcakes og fødselsdagssang for Anton, før det igen gik løs. Der var discomusik og god stemning fra vi kom til vi gik hjem.

Hjemme stod den på hygge og leg indtil aftensmaden – selvfølgelig bestemt af Anton – blev serveret – Risengrød og pandekager til dessert !

Anton fik selvfølgelig også historien af Far, om dengang han blev født – intet var overladt til tilfældighederne, og Anton elsker at høre om da han blev født og andre sjove historier fra han var lille. Afslutningvis sang vi hele 5 fødselsdagssange for Anton på hhv. Dansk, Engelsk og Fransk – sådan !

Så er der vist ingen tvivl om hvem dagen i dag handlede om, og der er heller ingen tvivl om at Anton nød hele dagen i fulde drag !

.

 

Invitationer

Halloween nærmer sig og i dag har vi fået klippe-klistret invitationer til vores årlige Halloween Fest.

I år blev det til BATS – i pigeudgave og drengeudgave.

..så håber vi alle de 24 børn kan komme og feste med os, og at deres forældre kommer senere til Pumpkin soup og en drink! Vi glæder os allerede !

Anton i Hilton Hills

Anton har sovet hos Thomas i nat og har været med familien Laustsen på tur i skoven i Hilton Falls.

De har råhygget, samlet acorns i massevis til Alvin, lavet snobrød og gået tur i efterårsskoven.

En dejlig dag for Anton der vendte glad og træt hjem om aftenen.

 

Canada’s Wonderland

Endnu en smuk varm efterårsdag med sol, blå himmel og 26 gr. !

Så turen i dag gik til Canada’s Wonderland nord for Toronto.

En smuk anlagt forlystelsespark, med rides, kravle, klatre og hoppe aktiviteter og hyggelige omgivelser, der tager sig ekstra godt ud i det flotte efterårslys. En skøn lang dag hvor alle børnene fik prøvet grænser af med diverse aktiviteter.

Himlen var fantastisk smuk da vi ved aftenstid vendte næsen mod Waterloo.