Arkiv med grinebidder univers

HøjtLæsning

Anton & Flora råhygger til aften i Flora’s seng, hvor Anton læser højt for Flora.

Anton elsker det – Flora elsker det !

ISABELLA 9

Og så kom turen til Isabella, der ikke alene er blevet 9 år i dag, men også er skudt vildt i vejret og langt fra er den ‘lille’ i klassen mere. Isabella måler 134 lange centimeter og vejer    kg. Hun er på alle måder blevet en stor pige – og lige dejlig !

Isabella sov i den store seng i nat, da hun ønskede pakkerne på sengen her til morgen. Selvom Isabella havde travlt med at pakke op, var det alligevel tydeligt at se hvor glad hun blev for hver enkelt pakke. En masse ønsker gik i opfyldelse til både værelse, piano, ridning, læsning mm.

Morgenmad – sorry – mor brændte choko croissanterne på – så heldigt vi havde boller og nutella og mango smoothie.

I skolen fik hun fødselsdagssang på engelsk og på fransk og delte chocolate chip cookies ud i klassen.

Eftermiddag med Canadisk cheesecake – dog med hindbær efter Isabellas ønske, varm kakao og Skype med bedsterne i DK.

En meget træt Isabella der landede i sin nyredte squirrel seng om aftenen !

 

samArbejde ?

Det er ikke altid sådan at samarbejde med Flora – heldigvis er hun meget glad for den sunde brownie mor laver og kan bestikkes lidt når det kniber ;o)

Som her hvor Flora ikke gider mere fotografering !

 

 

Opskrift hermed delt af Isabella !

Scaredy Squirrel

Vi har fået endnu en besøgsven på terassen – Scaredy Squirrel – som vi har opkaldt ham – efter børnenes yndlingsbøger af samme navn !

Han kommer fast forbi min. een gang dagligt og børnene elsker at lægge nødder ud til ham.

 

Blood-Sucking Monster

Isabella – en smule Halloween inspireret ?

Lilla & Pink

 

Der er gået lilla i den ved trappen ved hoveddøren – skønne efterårsfarver…   imens der indenfor er gået pink i den, på børnenes knager i entreen !

Måske Anton skal have noget mere overtøj ?

Trick Or Treat


Så blev det den store aften for Trick Or Treat. Denne gang drog Flora afsted med Isabella og Anton og Far og en bunke andre børn og fædre fra nabolaget. Det var uhyggelige syn der mødte dem mange steder som manden der var kørt ned, kæmpe edderkopper mm. Heldigvis var det venlige mennesker der åbnede dørene og der blev samlet uhyggeligt meget slik ind…  som vist skal rationeres lidt i morgen !

Mor fik da også lidt besøg – og lov til at dele lidt treats ud. Men vi havde også lavet lidt af en opstilling ved hoveddøren (første billede).

 

 

 

EfterårsBlade

Omkring frokosttid gik vi en tur rundt i nabolaget i det gode vejr og afleverede en masse flotte græskar til de der ikke kunne tage dem med hjem efter festen i går. På vejen faldt vi – nogle mere end andre – over denne herlige bunke blade !

Bladene er jo efterårets sne og de dejlige knasende blade blev kastet med, lavet engle i og rullet rundt i …

SøndagFormiddagHygge

Formiddagen har stået på ren indehygge i undertøj med bygning af diverse kuglebaner. Det er nogle gange lidt svært at være tre om at bygge en kuglebane…

Anton fik også lavet sit nye Star Wars puslespil med 100 brikker han fik i fødselsdagsgave.

 

 

Halloween Party

Endnu en dejlig Halloween Fest er vel overstået. 23glade børn i alderen 1-9 år har lavet og malet græskar, leget hygget, spist cupcakes og været ude i nabolaget og jagte nogle ting som en heks ville have, hvis ikke hun skulle farve alle børns ører grønne om natten. Vi jagtede rundt i mørket – nogle ville meget gerne holde i hånden, og andre spurtede rundt. Vi fandt tingene og fik en lille fin heksepose hver som belønning.

Søde forældre hjalp til undervejs og andre havde bagt cupcakes og lavet suppe – dejligt med gode venner !

Forældrene kom til græskarsuppe og drikke, og det var alt i alt en travl, hyggelig, dejlig eftermiddag og aften for børn og voksne.

Man bliver da lidt rørt når en mor kommer hen og siger at hendes søn lige har sagt at ‘ it was the best day ever! ‘  – og at moderen i øvrigt bamærker at den slags kun er sagt få gange før – og at det så har kostet meget tid og mange penge ! Dejlige Elliot Ü