Arkiv med grinebidder univers

Daycare

I dag var også dagen hvor Flora startede i daycare hos Sarah, hvor hun fremover skal være sammen med andre børn hver tirsdag og onsdag.

Flora og mor var på besøg to gange i sidste uge og det var succes. Da vi forlod huset efter første besøg sagde Flora :

‘ Flora come back tomorrow and play?’

I dag blev mor i 10 min. og sagde så farvel til en lidt betuttet Flora, der gerne ville putte lidt hos Sarah lige imen mor gik. Flora havde hygget sig stort hele dagen. Hun havde leget med Justin og Keagan, spist og sovet til middag og legede igen da hun blev hentet. Hun havde dog næsten ikke tid til at sige hej til mor, da hun lige var ude at køre motorcykel…   (mor – kend din plads..)

Skole Igen

Så er sommerferien forbi og Isabella og Anton er startet i skole. Isabella hhv. 134cm høj og 29 kg og Anton 118cm høj og 21kg.

Isabella var godt tilfreds med nu at være junior og gå i gr. 4. Hun har fået locker på gangen (en af fordelene ved at være junior), og er glad for igen i år, at være kommet i klasse med yndlingsveninderne Hayley og Kyrie. Mr. Haller skal styre tropperne i gr. 4 og Isabella synes han er helt fin.

Anton vidste ikke noget om sin klasse, da skolen ikke havde kunne generere klasserne gr.1 til gr.3 pga. 35 nye elevtilmeldinger ugen op til i dag. Det rørte nu ikke Anton synderligt. Han synes det var ligemeget hvem læren var og hvem han kom i klasse med. Så alle gr.2 børnene gik ind på skolen sammen, og blev i løbet af dagen informeret om deres klasse og lærer. Anton kom i klasse med nogle drenge han kender tilbage fra SK (senior kindergarden) og fik en af Isabella’s tidligere lærere Mrs. MacDonald. Og hun har styr på science og på børnene siges der – og det kan der jo nok blive brug for i Anton’s gr.2 !

 

 

Crackers

Vi har eksperimenteret med at lave raw crackers til de kommende mange madpakker der venter lige om hjørnet, og havde tænkt at de skulle udstikkes i fine former…

men sådan artede det sig ikke helt ! De blev ok men nok ikke de mest efterspurgte desværre…

Spil

 

Anton og Isabella har spillet en masse spil i dag. Frugthaven, Findus og Peddersen, Kortspil osv.

 

SMOOTHIE !

Den sidste dag i ferien er startet med børnenes yndlingdrik ananas-mango-orange smoothie !

ALVIN

Denne kære lille chipmonk har været vores gæst på terrassen over sommeren, og kommer nu hver morgen for at se om der skulle falde lidt mandler og hasselnødder af. Han er selvfølgelig døbt Alvin, da han er særdeles hurtig og hopper rundt i stolehynderne og på børnestolene på terrassen, til stor morskab for sine tilskuere..  han er sååå sød !

DukkeLeg

Dukkerne har holdt festmiddag på terrassen her til aften. Det var selvfølgelig yndlingsdukkerne Isabella’s Mathilde og Flora’s Fia, der var de heldige.

Flora er ved at få rigtig godt tag på det med at lege med dukker. Nu skal dukkerne ikke kun sove hele tiden. Nu skal de skifte tøj, bades, have tør ble på og spise mad. Flora elsker når Isabella gider lege med.

Mathilde og Fia er og bliver favoritdukkerne, der i øvrigt er et års fødselsdagsgaver til begge vores dejlige rigtige piger.

RØDT

Anton ser rødt. Hans yndlingsfarve er så absolut rød. Hans MTB er rød hans cykelhjelm er rød, røde crocs, røde t-shirts osv.

I dag blev der tilføjet endnu en flot rød sag til samlingen, nemlig det røde bælte i Kung Fu.

Anton var til Kung Fu træning i dag. De varmede op og trænede, og til sidst blev nogle af børnene testet for om de kunne de ting de skal kunne, for at modtage det røde bælte. De skal lave 10 push ups, mavebøjninger, forskellige positioner i stående stilling og kunne en serie af 9 sammenhængende steps. Derudover skal de vise respekt for Sifu (træneren) og de øvrige udøvere, kunne hilse på en bestemt måde, og endelig kende de gængse regler der gælder for alle der udøver Kung Fu. Det er en sand fornøjelse at se hvordan de arbejder med børnene på dette sted.

En svært stolt Anton der kom ud med det røde bælte i hånden…  og en mindst ligeså glad Jack, der var jublende over at Anton fik sit røde bælte i dag (Jack fik sit røde bælte i torsdags, da Anton var på camping).

Jack er en sand bedste-ven !

 

 

 

Danske Bøger

Pakker til børnene fra Mormor og Morfar med danske bøger – Tak – det er altid et hit. Flora gik straks ombord i dyrene, imens Anton fandt seje, uhyggelige billeder i hans bog som Mor nok skal læse for ham. Anton synes der var lidt rigelig med ord på hver side… Isabella’s bog var endnu en heste-pige bog som hun sluger rå inden længe – meget belejligt nu hvor hun (og Anton og Mor) starter til ridning.

MTB Race

 

Drengene er bidt af MTB.

Lørdag kl.12  er starten gået til Far’s 24 hours MTB race. Højt humør og hygge prægede stemningen på camp sitet hvor de fire gutter (teamet) havde lejr. Løbet er arrangeret så holdets 4 deltagere kører banen rundt på skift i 24 timer non stop. Far lagde hårdt ud på sin første omgang, med holdets hurtigste tid på knap 50 min.. Så da vi andre ankom havde Far pause og kunne sende Anton afsted på sit første MTB race. Det foregik samme sted som Far kørte 24 timers ræs, blot en væsentlig kortere bane.

Der var mange små børn med, men det rigtig godt, og Anton satte far af – der prøvede at løbe efter ham med kameraet – da det gik op ad bakke. Første medalje for gennemført MTB ræs er i hus!

Vi blev og så Far køre sin anden runde inden vi igen trillede mod Waterloo og chiliparty. Så kunne de hygge og cykle hele resten af aftenen og natten med.

Far havde et fantastisk løb sammen med hyggelige cykel kammerater. Han havde nydt hvert et øjeblik af de 24 timer, der endte søndag kl.12 med en 8. plads ud af 19 hold., og en meget træt far der dog også var helt høj af oplevelsen.