Arkiv med grinebidder univers

Ridning

Endelig blev det tid til ridning. Vi tog alle fem afsted til morgen, til gården Ridgelawn Farm hvor de har rideskole  og ca. 40 heste. Anton, Isabella og Mor lagde hårdt ud med at klargøre hestene til ridetimen. Der blev striglet, renset hove, sat sadler og seletøj på. Og så op og afsted. Det foregik i ridehallen og det var en kold start i 5 gr. Men det var sjovt og det var nogle dejlige heste !

Bagefter var så af med sadlerne og seletøjet og så fik vi masser af tid til at strigle og kæle og klappe inden vi igen forlod stalden. Anton fik også lige fat i en af kattene som var til alt held var ligeså kælen som Anton !

Vi kommer klart igen på lørdag !

 

 

 

 

 

 

 

 

Danglish

Anton er træt da vi skal hjem fra skolens Meet The Teacher arrangement, efter en lang dag med skole og Kung Fu, og siger til Mor:

Åhh Mommy, can you please berry me to the car ?

(…når trætheden sætter ind, kan der godt gå lidt danglish i den! )

Meet The Teacher

Skolen har afholdt Meet The Teachers night med family BBQ. Vi fik hilst på Anton’s nye lærer Mrs. MacDonald og Anton fik vist os rundt i klasselokalet og vi fik set en masse kreationer som han allerede har produceret. Der er ikke tvivl om at Anton trives her på stedet !

Vi så – og afprøvede – Isabellas locker på gangen, som hun foreløbig deler med veninden Kyrie – det er SÅÅ COOL med et locker – mor er meget misundelig !

Vi hilste på Mr. Haller i Isabellas klasseværelse og så hvordan tøserne har dannet et favoritbord i bagerste hjørne, hvor de kan hønse, spise sunde snacks og hygge sammen. Det er selvfølgelig Kyrie, Hayley, Gabrielle og Isabella. Der kan ikke et sekund herske tvivl om at Isabella er vild med at være i skole igen !

Garage Sale

Lørdag formiddag har vi holdt garage sale. Børnene har ryddet op på deres værelser, og vi har sorteret ud i kælder og garage.

Det blev til en hel del sager. Der blev solgt lidt forskelligt. Bl.a. gik den trehjulede cykel og Flora kunne køre den absolut sidste tur i barnevognen, inden vi gav den videre til glad ejer. Vi kunne efter tre timers arbejde indkassere hele 21,40 CAD hver !  De gik lige i sparebøsserne !

 

 

Pizz

Vejret er ikke efterår endnu. Det er helt sommeragtigt med 24 gr. her til aften, så vi har guffet hjemmelavet pizz – som Flora siger. Børnene har kreeret hver deres pizz, som er nydt på terrassen med kniv og gaffel og i selskab med god rødvin – åhhh gid sommeren må vare ved lidt endnu !

 

 

‘Morgenmaaad Alvin’

Flora giver Alvin morgenmad hver dag – skulle vi glemme det kommer han selv ml. 10 og 11 og stiller sig helt op af vinduet – har I glemt mig ?

Han fylder kæberne helt op – stikker af – og kommer igen få minutter senere – for igen at fylde kæberne på… der er vist een der satser på en god vintermenu !

Blackberry

Isabella elsker Blackberries – både mobil versionen og de søde bløde bær.

Det er højsæson for brombær nu og vi spiser rigtig mange, store, sorte, søde bær!

MüsliBar

I dag har mor og Flora lavet müslibarer, med masser af nødder, goji berries, cacao nips og ny-slynget honning  – en temmelig klistret affære !

Selv efter timer i køleskab er de stadig lidt klistrede…  må prøve os frem med nogle flere opskrifter – virker fortræffeligt som müsli med mælk på dog !

Solsikke

Og så sprang Anton’s solsikke ud ude i haven, som han plantede på tur med gr.1 før sommerferien.

Vi har målt den og den er meget højere end Anton..

Solsikke

En meget stolt Flora der hjembragte en pose med en næsten færdig kreating fra hendes første dag i dagpleje. Den blev fluks limet færdig – og vupti – en fin solsikke !