Arkiv med grinebidder univers

StrandDag

Endnu en fed lang dag ved stranden ved Grand Bend – Lake Huron.

Isabella og Anton er virkelig tændte på at kunne svømme selv, og øver sig hele tiden. Anton var faktisk i vandet i 95% af tiden. Og vi var der i mange timer… vi var hjemme igen i Waterloo ved midnatstid.

 

Two Wheelers

Tilbage fra skovtur ventede Sarah og pigerne på os – klar til at træne two wheelers. Pigerne ville rigtig gerne kune køre på to hjul, så det havde vi sagt at de hurtigt kunne lære. De havde smugtrænet lidt, så der gik ikke mange øjeblikke før alle tre piger var helt selvstændigt startende, kørende, svingende og stoppende på deres to-hjulede. Flora og sad og så på imens Anton og Isabella cyklede rundt med de seje piger.

 

 

Tur I Skoven

Louis er blevet ‘storebror’ i onsdags og ville gerne på besøg hos os et par dage. Thomas og Louise kom også forbi til formiddag efter 14 dages ferie.

Det lagde op til masser af leg og en lang gåtur i skoven, hvor der er primært er skygge. Solen skinner fra en skyfri himmel og temperaturen lyder 28 gr. kl.10 om formiddagen. Louis gik også i skygge af samtlige vejtræer da vi kom ud af skoven. Vi lagde vejen forbi et par gode legepladser på vejen hjem.

 

 

Ren Bil

Til trods for varmen, har vi i dag gjort bilen ferieklar. Vi har muget ud i alle de små fedtede rum i siderne, fjernet rosiner og nødder fra alle små huller og fra tæppet, vasket af og støvsuget alle vegne – uha det var tiltrængt !

Men det var også meget varmt, så vi måtte tage nogle velfortjente pauser, og frokost i skyggen.

 

Haven

Anton nyder også at vi har ferie. Han er i haven og har knoklet i dag med at vande alle vores mange mange potter, der står både i haven, ved hoveddøren og hænger og står på terrassen. De har fået en hel vandkande fuld med vand hver og nogle endda to kander fulde. Det er et stort arbejde – og tungt – og så er det dejligt at have en stærk dreng, der gider hjælpe til.

Tomatplanter er over 1 meter høje nu, og bugner af små grønne tomater og endnu flere blomster. Vi glæder os meget til at plukke de første tomater.

Jordbærne blev desværre ikke til os, men gjorde nok nogle snegle glade…

Vi håber det går anderledes med vores peberfrugt, majs, ærter og bønner !

 

TID

Der skal ikke herske tvivl om at Isabella har glædet sig til ikke at skulle tidligt op om morgenen og hurtigt ud af døren.

Hun nyder hver en morgen her i ferien, og får gerne tegnet og hygget en masse – også inden hun når til morgenmaden.

Retainer

Isabella fik den 20. juni en løs retainer i overmunden med henblik på at undgå en tandbøjle senere hen. I dag fik hun så den lille del til undermunden.

Heldigvis ses ingen af delene, medmindre hun gaber meget højt op for at vise frem.

Hun har taget det i stiv arm, og håndterer det 100% selv, med at tage dem ud og ind af munden, skylle efter måltider osv.

De skal bruges nat og dag i 4 mdr., så langt det meste af tiden bliver i sommerferien, hvor alting trods alt er lidt lettere.

Gode Venner

Endnu engang god grillaften i gode venners selskab. Vi har hygget, grinet, grillet og snakket på vores lille terasse til sent, imens børnene igen i dag har haft det skønt i hinandens selskab – der er leget, grinet og der er blevet danset på bordene til sent !

Canada Day

Canada fylder 144 år !

Vi er så heldige at Steff og Annette og deres dejlige datter Blue er på besøg i Waterloo, og det bliver selvfølgelig udnyttet til fulde !

Vi har hygget, hoppet og leget sammen med gode venner – børn som voksne – hele eftermiddagen på festpladsen ved Columbia Lake i Waterloo.

Til aften har vi haft Pot Luck hos Sarah Og Todd sammen med hele eftermiddagsslænget – delige mennesker, masser af god mad og vin, en masse legekammerater, bål i haven, stjernekastere og fyrværkeri – en rigtig fødselsdag!

Sent sent på aftenen – men meget længe ventet – kom Blue til sleepover igen…

 

 

 

 

 

 

 

Friends

Hayley havde lavet dette fine armbånd til Isabella til sidste skoledag. De to veninder skal nok ikke i samme klasse efter ferien, da de har været i samme klasse to gange nu. Men så kommer de i paralelklasse, og har stadig en masse sammen på skolen. Veninder vil de helt sikkert være for altid.