Arkiv med grinebidder univers

FriDag

Sådan skal en fridag  bruges. Skolen var lukket pga. pædagogisk dag, så Far havde taget fri fra arbejde. De havde lovet snestorm, så vi udsatte dagens ellers planlagte skitur.  Og stod den ellers på indehygge.

Far har spillet både Wii og Harry Potter hele dagen med børnene.

Mor og Isabella har kreeret i syrummet og det er blevet til ikke så lidt. Isabella har selv tegnet, klippet og delvist syet to kæmpe hjertepuder, tre små lavendelhjerter til tre veninder her i Canada, mor har lavet en kjole til Flora færdig, penalhus (hvis man nu skulle få lyst til at gå i skole igenÜ) – bruges allerede til brilleetui, en kombipose til fryseren, til når nogen slår sig, der også kan bruges til varmepude.

En total favoritdag der ifølge børnene godt måtte være fast indslag hver uge…

 

(, små lavendelhjerter der var pædagogisk dag)

Commént y álle ?

Til aften har vi endnu engang været på skolen, men denne gang for at se Isabella i hovedrollen som Marie, i et andet teaterstykke – også på fransk.

Isabella glædede sig helt vildt, og var fyr og flamme inden hun skulle på. Det gik helt fantastisk godt. Isabella nød det hele vejen, og var selvfølgelig også lidt stolt bagefter – med god grund. Et kæmpe stykke arbejde har alle lagt i teatykket, såvel elever som Mr. Preecup, deres fransklærer. Så fantastisk dejligt at se Isabella have det sjovt imens hun var på scenen og var i centrum.



 

Get the Flash Player to see this content.

Søndag

I dag har vi været på ski alle mand i skøn sol og sne. Råhygget hjemme i varmen med popcorn og ‘Shark Tale’ – sjov børne animationsfilm.

En perfekt opskrift på en dejlig søndag.

 

Til Børnefødselsdag

Til eftermiddag har vi været til Thomas’ 6 års fødselsdag og Lulu’s 2 års fødselsdag. En rigtig børnefødselsdag med lege, konkurrencer, præmier, god mad – Antons favorit pølsehorn – fødselsdags cup cakes og islagkage. Så hyggeligt – bare ægerligt det ikke varer ved Ü

La poule Maboule

Her til aften har vi alle været på skolen for at se Anton spille teater – på fransk !

Anton spillede rollen    Le chat Micha    og han gjorde det rigtig flot. Han kunne huske alle sine replikker og han synes det var sjovt!

Da vi bagefter spurgte ham, om det ikke var svvært at huske alt det på fransk, svarede han:

‘Det var bare SÅ LET – vi har jo øvet mindst 20 gange !  ‘

Far og Mor forstod ingenting, men Isabella forstod godt handlingen!

så er det man føler sig lidt ved siden af !

Men hyggeligt og flot det var det !



Lidt spændte og glade skuespillere før de skal på scenen. Bagefter gav skuespillerne fra Anton’s klasse et sangnummer på fransk.


 

La Poule Maboule

Get the Flash Player to see this content.


Sang

Get the Flash Player to see this content.


Piano

 

Endelig blev det tid til Isabella’s første klaver time. Isabella har gerne ville gå til klaver længe og glædede sig meget. Hun synes selv det gik fint og var sjovt. Det er vel en god begyndelse..



Foar’s Bog


Foar’s bog siger Flora og hiver bogen til sig. Men faktisk er den lille bog ældre end det. Isabella fik den da hun var på Flora’s alder af Mormor og Morfar. Den lille bog er heldigvis af træ, for ellers ville den være slidt op nu. Den har været stort hit hos alle tre børn – men dog nok mest hos FOAR  Ü

Øv Øv

Mor har tabt sin fine smør skål fra Helbak på gulvet. Hun bandede meget højt. Godt det var hende selv der gjorde det !

(Sådan en går man ikke bare lige ud og erstatter her i Waterloo!! )

Pot Luck

Flora og Mor har været med til Isabella’s ‘ Cultural Pot Luck ‘  for alle gr. 3’s i dag. 60 skolebørn, frivillige forældre og lærere.

Som altid super hyggeligt at være med, og i dag var der tilmed en masse spændende mad fra alle verdens lande – en af fordelene ved at gå på en multi kulturel skole med børn, hvis familier stammer fra alle steder i verden. Der var også mange der havde lavet desserter – faktisk var der lige så meget sødt som sundt !

Tre Små Søde Breve..

.til de tre absolut sødeste og dejligste veninder en pige kan ønske sig!

(Fik Isabella lige lavet her til eftermiddag)