Arkiv med grinebidder univers

Adventsgaver

Sidste søndag i advent med adventsgaver fra Farmor og Farfar.

 

KreaPiger

 

Flora har haft Ella, Gracie og Libby på besøg i dag. Og pigerne elsker at lave krea, så i dag har den fået alt hvad den kunne trække.

Vi har lavet perleplader, perlearmbånd, malet smykkeæsker og billeder, bagt pebernødder, leget og sluttet dagen af med kælketure i parken.

(og så har vi faktisk også lavet hemmeligheder…)

Rock Star Bukser

Så fik Anton opdateret garderoben med vinterbukser i bedste Rock Star Stil.

Bløde (skal de jo være) fløjler i støvet blå med læder stjerne bagpå og stor læderlomme midt foran (efter ønske)  til Bakugans.

Bukserne anses som godkendte af ejermanden, da de blev taget i brug med det samme – og har været i brug siden.

 

Julekort

Så fik vi pyntet og skevet færdigt og lidt julekort er sendt afsted i dag.

 

 

Tidlig Julegave

 

Når man selv har arbejdet hårdt og længe på at fremstille en julegave, kan det være tæt på uudholdeligt, at skulle vente helt til juleaften med at give den til de glade modtagere…   Anton kom hjem fra skole i dag med en fin pakke under armen, og var så spændt på at give den, at han selv pakkede den ud, nærmest på vej ind af døren, imens vi andre spændt så på.

Meget stolt – og med god grund – viste Anton den kalender frem, som han i måneder har arbejdet på at lave. Alt har han selv skrevet, og til hver måned er der en flot dekoration/kreation. Forsiden taler jo for sig selv – For big plans – made with love by little hands – og to fine røde personlige håndaftryk.

Vi er meget glade for vores tidlige julegave, og arbejder nu på at finde det perfekte sted at hænge den op – inden jul Ü

 

3. Søndag I Advent

Blot lidt julestemningsbilleder. Hele eftermiddagen har vi haft huset fuld af dejlige, gode venner til dansk adventshygge (har ikke fået taget billeder), med hjemmelavede æbleskiver og den hjemmelavede gløgg, der blev brygget for en uge siden. Og så skulle de selvfølgelig smage vores pebernødder. Der blev drukket og spist rigtig meget. Vi kan vist det der med julehygge i Danmark !

Dejligt at nå at se og hygge med alle før jul. Børneflokken talte 12 stk. og de hyggede sig sammen. Alle børn gik hjem med hver en lille fin pose med julemands-rensdyr-foder. Søde kreative Sarah havde lavet poserne til børnene, med en fin lille beskrivelse på, for hvordan det skal bruges. I posen var bl.a. havregryn, frø af forskellig slags og lidt glitterpapirstykker.

Således vil foderet strøs ude i haven Juleaften. Rudolf og de andre rensdyr (Læs: Fuglene) vil finde det, når Rudolfs næse lyser på glimmerstykkerne, og de kan således spise løs, imens Julemanden kravler ind i huset med gaver ! Ja, så børnene kan bare kigge efter næste morgen – der skulle gerne være fri for foder i haven og gaver i sokkerne – Så genialt fint !

 

 

Piger I Sneen

Pigerne og Todd hyggede sig i sneen med iglobygning og snemands mor og snemandsbaby i flere timer i haven hos Sarah og Todd.

Efter snack og tørt tøj kom de allesammen til adventshygge hos os.

 

Juletræ

Traditionen tro, drog vi igen i år ud for at fælde årets juletræ. Altid mægtig meget diskussion om hvilket træ er det flotteste, største, mest lige, har flest toppe osv.

Her i Canada er der tilføjet et enkelt element – hvilket træ er det mindst studsede…  ja de klipper da deres juletræer i facon..

hvilket betyder at alle træerne – også de ikke fældede – er studsede, så alle de fine lange grene til al pynten er væk.

Nå men et juletræ skulle vi jo have, og det lykkedes da også at nå til enighed…

Mor startede med at save med hjælp fra tre børn..  og så måtte drengene til !

En dejlig kold eftermiddag, der trods alt endte med et træ – foreløbig på terassen.

 

Julekort & Æbleskivebagning

Lørdag formiddag har Anton og Isabella lavet første ryk på julekortene. De har malet, tørret og klippet.

Alt imens mor har bagt ca. 200 æbleskiver til vores adventshygge i morgen, efter fantastiske Tracey’s trylleopskrift.

 

Kælketur & Kager

Årets første kælketure på bakke i bagehaven.

Bagefter måtte vi ind i varmen og fik bagt en masse kagefigurer – og spist dej !