Arkiv med grinebidder univers

Spist Op

Anton strøg i kælderen så snart han slog øjnene op i morges.. og sørme, Nissen havde spist helt op i nat !

Anton smilede stort  Ü

(… så håber vi bare han er i humør til flere gaver)

NisseGrød

Isabella og Anton mente det var på tide,at sætte grød i kælderen til nissen, (de vil gerne have flere pakker – har lidt fortudt de ønskede weekendpakker!). Men også så Nissen ikke driller. Fredag morgen fandt vi efter nogen søgen, tandbørsterne i børnenes vinterstøvler…   en grødsulten Nisse måske?

 

 

Gløgg Ekstrakt

I dag har jeg lavet gløgg ekstrakt, som nu bare skal trække til på søndag, hvor vores hus fyldes med venner til gløgg og æbleskiver.

Opskrift:

250 g Sukker

5 dl. Vand

1 tsk. Hel Allehånde

½ tsk. Hele Nelliker

2 Kanelstænger

½ dl. Mørk Rom

1 dl. Portvin

½ dl. Snaps

½ Øko. Appelsin i skiver

½ Øko. Citron i skiver

Kog sukker og vand til sirup sammen med alle krydderierne. Tilsæt appelsin- og citronskiver. Afkøles. Alt spiritus tilsættes. Trækker ca. en uge på køl. En del ekstrakt blandes med fem dele rødvin. Opvarmes.

 

Weekend Hygge

Råhygge indendørs i weekenden imens sneen har dalet langsomt ned undenfor.

Vi har spillet kort, bygget hule i hele stuen, og lavet masser perleplader bl.a til adventsdekorationen.

Isabella og Anton har sovet i hulen i nat !

 

Hos Jack

Til formiddag har hele familien været hjemme hos Anton’s bedste ven Jack og hygge med brunch og Bakugans. En dejlig søndag formiddag!

 

Lille Oliver

Endelig var vi alle fem raske nok til at komme og se Elodie’s lille nye lillebror Oliver, som kom til verden den 3. November 2010.

Og uha en dejlig, lækker lille mand de har fået sig!

Flora giver den stolte storesøster sin gave.




Pjuske

I dag tog Pjuske – Isabella’s Build A Bear med Isabella og Anton i skole. Isabella skulle lave en fremlæggelse for klassen om noget der betød meget for hende. Og hun valgte så Pjuske.

Isabella var sørme så heldig at Nissen i huset, havde tænkt på Pjuske, og hun fik et sæt nattøj magen til Isabella’s i julesokken her til morgen.

Præsentationen gik godt, men så var det også slut, da mor måtte hente Isabella fra skole, da hun havde ondt i maven igen, allerede kl.10 – øv bøv !

 

 


2. December

Alle mand i skole igen.Så begge børn havde en del at se til da de kom hjem fra skole efter1½ uge hjemme.

Flora har åbnet pakkekalender, og Anton har startet på nr. 2 pose og er igang med at bygge nissehus til Nissen Nurium vi lavede igår.

 

1. December

Så er december måned skudt igang med alt hvad der hører til.

Børnene er stået op til pakker i pakkekalendrene – Flora for første gang i hendes nye 24 jule-retro-sokker.

Flora pakkede en dukke sutteflaske ud, tog den selv i munden, kiggede lidt på den og sagde mere – og rakte efter flere pakker…

Herefter gik turen til stuen hvor den første pakke i Shanes Pakkekalender fra Kalendernissen blev åbnet – og indeholdt en masse sager og en limpistol, så vi i eftermiddag kan vi bygge en nisse!

Til morgenmaden blev børnene noget overraskede, da der havde været en drillenisse på spil i nattens løb – mælken var farvet grøn !

Farmor er sendt afsted mod Danmark her til eftermiddag.

Nissen blev klippet og limet, og blev rigtig fin.

 


Gave På Vej

Denne pakke er nu på vej til hemmelige modtagere…