Arkiv med grinebidder univers

Vanillekranse


Vaniljekranse hører sig også julen til, så dem har lavet ca. 100 af i dag.

Dejen smager jo også godt (i følge mor og børn smager den bedre end de færdigbagte), så Flora var nem atbestikke til kys imod vaniljedej som fluks røg indenbords.

Farmor og Anton havde en konkurrence kørende om hvem der fik lavet flest vaniljekranse – Anton var vinderen, da dejen slap op!

 

 

Pet Shop Tegninger

Isabella har tegnet en masse Littest Pet Shop dyr i går og i dag.

Hun har også fået smag for at løse Kryds og Tværs. Både sammen med Farmor (der selvfølgelig er ankommet med en masse danske) og alene om aftenen, når hun er gået i seng.

 

Kalendernissen

Kalendernissen havde alligevel fundet vej hertil, for pludselig fandt børnene disse pakker i deres seng.

Anton og Isabella var helt vilde da fandt ud af hvad det var for nogle små papirsposer i den store kasse. De indeholdt Shanes Pakkekalender, så børnene selv skal bygge et nisselandskab.

Der var også skrivegrej, hænge-nissepige og lav selv nisser…  vi glæder os allerede.

 

Sove Sammen

Imens Farmor er på besøg, sover børnene sammen på madrasser på gulvet – det er et stort hit hos dem alle – specielt hos Flora, der spankulerer rundt til kl.21.30 hver aften…  men Flora fik fjernet tremmerne på sin i søndags, så hun er ikke til at holde i sengen om aftenen alligevel..

‘O Canada’

‘O Canada! our home and native land!

True patriot love in all thy sons command.

With glowing hearts we see thee rise,

The True North strong and free!

From far and wide, O Canada,

We stand on guard for thee.

God keep our land glorius and free!

O Canada, we stand on guard for thee.’

O Canada, we stand on guard for thee.

(Canada’s nationalsang som børnene synger hver morgen ved skolestart)

 

For et år siden landede vi Canadas Land.

Faktisk er det lidt utroligt at der allerede er gået et helt år.

Vi var meget spændte og havde masser af mod på vores nye tilværelse i Canada. Året har budt på mange udfordringer, nyt sprog, ny skole, nye venner og veninder, nye rutiner, mange oplevelser, mange ting til at tage stilling til, mange papirer, meget sne og meget lang sommer.

Men det har også været hårdt til tider. Savn af familie, venner og veninder, frustrationer over hvordan man skaffer sagerne til småkagebagning, finder et ægte grantræ til juletræ, finder nye venner, får sine lamper til at virke, tager kørekort igen, hvad man svarer igen til det evige spørgsmål ‘how are you? ‘ og man mest har lyst til at svare ‘ad H til’ , en hel del sygdom Osv. .

Alt i alt synes vi dog alle fem at trives rigtig godt nu, og vi nyder vores tilværelse her på godt og skidt.

Vi er klar til endnu et år i Canada’s land.

 

VenneJuleHyggeDekorationsÆbleskiveDag

Vi har brugt dagen i dag sammen med Farmor og vores gode venner. Vi kørte sammen til Sunset Villa, et dansk camping-restuarant-sted ikke langt herfra, men ude på landet.

Her samlede vi ind til det helt store dekorationsgilde senere på dagen. Vi samlede træstubbe, grankogler, pinde, bark og klippede gran af alle slags.

Herefter spiste vi dansk smørrebrød i restuaranten inden vi kørte hjem til Søren og Tracey.

Så gik starten til et utal af juledekorationer. Isabella og Lulu var meget ihærdige decorationmakers, imens vi så drengene for en noget kortere bemærkning. De fik dog lavet en hver.

Vi sluttede dagen af med Tracey’s lækre æbleskiver og gløgg med godt med Brandy – en helt fantastisk hyggelig dag i godt selskab !

 


Julepynt

Vi har den tradition at pyntet op i huset (efter en større rengøring) til den 1. ddecember.

Men i år har vi jo besøg af Farmor, som vi gerne ville have med til at pynte op, så derfor har vi fundet julepynten frem fra kælderen (vi kan desværre ikke længere sige ‘Den store kasse med julepynt’ da det forlængst er blevet til fem kasser).

Stor gensynsglæde hos alle tre børn, da kasserne blev åbnet, og herlighederne kom frem i dagens lys.

De fleste sager fandt hurtigt deres rette ejermand og rette plads – selv Flora synes som om hun var helt med på hvad det her handlede om.

 

mere JuleKrea

Der bliver flettet stjerner og lavet musetrapper i stor stil.

Og malet på æggebægre til Farfar.

 

Pink Eyes

Så er Isabella på bølgen med Pink Eyes –

en slags øjenbetændelse..

 

flere Julerier

Appelsiner med nelliker sender duftsanserne til juleland – så det har vi lavet i dag,

imens vi har nydt pebernødderne vi bagte igår.