Arkiv med grinebidder univers

På Gensyn

 

Sidste dag i New York er blevet nydt – uden nogle syge – down town, hvor vi har tullet rundt, spist og shoppet en smule.

Inden vi drejede på motorvejen hjem, fik far lige lejlighed for disse aften billeder af hele Manhattan, taget fra New Jersey.

På forhåbentlig snarlig gensyn ..







Isabellas Fødselsdagsrevance..

Først en tur i verdens største Toy’s R’ us på Times Sq. Så ud at vælge kamera i den ønskede farve. Så ud at shoppe lidt nyt tøj. For så at snuppe en Yellow Cap down town og gå på Max Brenner chokolade restaurant, der var ligeså lækkert som det lyder.

Isabella fik taget revanche i dag, til trods for noget lavt energi niveau.

 

Isabella 8 År

Lidt fødselsdag skulle Isabella da fejre – så hun fik gaver på sengen – om eftermiddagen, og det hjalp da en hel del på fødselsdagsstemningen! En masse LPS, nye Sigge bøger og nyt kamera var noget af det hun fik.

Mor hentede take out og vi fik hygget lidt. En lidt skrabet fødselsdag, med en noget klattet fødselsdagspige !

 

NYC Marathon

Mor forlod hotellet kl.6.30 i morges. Alle sov, efter en nat hvor både Isabella og Far løb til og fra toilettet ustandseligt. Yep – fars tur startede sent i går aftes !

Løbet var helt fantastisk. Det var svært ikke at knibe en lille tåre, da jeg sammen med 45.000 andre løbere, løb over startlinien imens et mega bigband spillede ‘New York New York’ og alle løbere skrålede med…

Hele vejen blev vi modtaget med levende musik, klap, high five, smil og tilråb – det var en ren leg, og jeg glemte helt at jeg løb (indtil jeg var ved at glide, og forvred noget i venstre knæ, omkring de 18 km..) Hele New York City festede med os løbere !

Efter de 25 km blev knæet indimellem helt stift og jeg måtte gå indimellem… surt når jeg ellers aldrig har haft knæproblemer..  så tiden blev derefter…  men i mål kom jeg – igen en tåre – men denne gang nok mere af lettelse (og knæsmerter).

Hvilken fantastisk oplevelse jeg aldrig ville være foruden !

En meget træt og kold marathonløber vendte tilbage til hotellet sidst på eftermiddagen. Foto-heppeholdet lå fortsat underdrejet… medaljen blev dog beundret og mor fik kæmpe knusere !  …lige hvad jeg trængte til !

 


Down Town

 

Vi var nødsaget til at håndvaske en del, da alt Floras tøj var smurt ind i opkast fra i går. Vi tog på vaskeri og tørret det vigtigste af alt – tæppet !

Herefter tog vi SubWay Down town og tullede rundt og nød efteråret og atmosfæren. Vi var bl.a. forbi Perry Street hvor Carries (SATC) lejlighed ligger. Her er de udendørs optagelser lavet. Så derfor virker trappen og den store trædør jo nærmest som bekendte..  meget meget hyggeligt kvarter, hvor vi fik både vinduesshoppet og shoppet i de mange små charmerende butikker.


 

Vi nød frokosten på en ægte sushi restaurant. Afsindigt lækkert.

Mors blev sendt hjem at hvile et par timer, imens far og børn tog på legetøjstogt. De kom dog hjem et par timer timer senere, da det nu var blevet Isabellas tur til at kaste op..  og sådan fortsatte så lørdag aften på hotellet.. den stakkel !


Bog Af Isabella

Denne fine lille bog havde Isabella siddet i bilen på vej til New York og digtet, skrevet og illustreret. Der er ingen tvivl om at hun elsker at skrive bøger.

Der var ikke et øje tørt da hun overraskede mor med den som gave da vi ankom!



 

Afsted Til NYC

Sidst på torsdagen startede vi forsigtigt på turen mod NYC. Lidt spændte på om Anton nu også var helt færdig med at kaste op… den stakkel.

Vi overnattede på motel på vejen, og spiste stor amerikansk morgenmad på en vaske ægte dinér.

Freden varede til ca. 200 km før NYC hvor Flora pludselig begyndte at kaste op… lille pus !

Floras omgang varede ved resten af dagen, og vi ventede med at tage på messe for at hente løbenummer, til om aftenen. Flora var dog – til trods for flere timer søvn og tilstand – ikke helt færdig, og fik kastet op over mor inde på messen..  men løbenummeret fik vi med hjem!

Puha for en dag – nu kunne det da kun gå fremad..


FødselsdagsInvitationer

Hjemmelavede – til Isabellas fødselsdag for veninderne, er nu delt ud.

 

Huskeseddel

Anton lavede selv huskeseddel til New York turen.

Så kan det vel ikke gå helt galt hvis man bare har sin Nintendo og nogle Bakugans !

 

Øjenbetændelse

Øv øv for en omgang Florapigen har reddet sig. Vågnede med et lukket øje, der mest lignede en halv bordtennisbold i pink…  et lægebesøg – antibiotikasalve –  og vi håber på bedring i morgen. Lille pus !