Arkiv med grinebidder univers

Ny Skat !

I dag fandt Flora og Mor en ‘Ny Skat’ – i form af en kurv fra badeværelset på Spurvevej fyldt med sammenfilterede perlekæder, guldkæder, læderbånd mm. – herligt herligt ! Det gik der en del tid med at rede ud og iklæde sig !

 

Ghosts

I eftermiddags har Isabella lavet lidt flere forberedelser til Halloweenfesten på lørdag.

 

Pige Skindveste

Endelig blev de færdige. En vest til Isabella og en til Flora, i hvid kanin med forskellige Liberty-bindebånd. De er så fine på. De blev testet ved skift af sengetøj på den store seng !

 

Rugbrød

Flora og mor har råhygget til formiddag og bagt rugbrød.

 

1 stk. rugbrød

I alt ca. 450 g tørt – kerner og frø (hørfrø, solsikke, kokosmel, mandler)

5-6 æg

5-6 spsk. koldpresset olivenolie

1 tsk. stødt kanel

1 tsk. stødt kardemomme

De tørre indgredienser blendes sammen til en grov mel.

Alt blandes sammen til en klistret masse.

Brødform smøres med olie, og dejen masses i.

Bages i ovnen 1 time ved 160 gr.

 

 

HusDyr

Vi har fået husdyr – og vi ved ikke helt hvor mange – endnu!

Vi fandt posen med chokoladekuglerne til halloween, der var gemt i kælderen, under ½ fuld og alt papiret smuldret ved siden af. I går aftes var hunden Louis på besøg, og han var meget optaget af kælderen…  mon ikke vi har fået mus ?

De andre husdyr er dem vi selv klipper, som vi skal pynte med til halloweenfesten på lørdag – edderkopper og flagermus blev det til i dag.



Juno

Flora er vild med sin Junoseng – og med dukke Fia’s Juno. Faktisk så vild, at hun er begyndt at sidde en hel del i dukkesengen og hygge sig,  med både sit eget tæppe og dukke Fia’s.

 

BoligMagasiner

Uha uha, der kom post fra Danmark i dag !  Bl.a. kom der hele to gange BoligMagasinet – så er weekenden da bare startet godt (for mor da!).

 

Harry Potter Spil


Anton fik Lego Harry Potter spil i fødselsdagsgave af sin kammerat Dennis. Det er et supergodt, sjovt og stategisk spil med helt nye elementer i. Vi hyggede og spillede fredag aften efter Flora var gået i seng. En meget lige dyst til sidste øjeblik. Og vinderen blev….  som så ofte før …  Anton!

 

 

Græskar Lygter

Sådan bliver man her til aften budt velkommen ved hoveddøren…

..Og sådan gik det til i eftermiddags !

 

..endnu en perle fra Anton..

Da vi søndag morgen sidder ved morgenbordet, efter at have fejret Antons 6 års fødselsdag både fredag og lørdag, kigger Anton på mor og pludselig siger han: Jeg glæder mig til jeg bliver 10 år, for så er jeg nok så stor (læs – høj), at jeg kan nuldre dit hår når jeg vil !

Alt imens han smiler over hele hovedet !