Arkiv med grinebidder univers

Hygge På Terassen

Ishaan, Anton og Flora hygger med snacks og bøger på terassen.

 

Tøj På Plads

Flora elsker at hjælpe med at lægge tøj på plads. Specielt hendes eget tøj i de to nederste skuffer i kommoden. Alt tøjet hives ud, meget af det prøver hun at tage på selv…  og i dag kravlede hun selv op i skuffen.


I Baljen

Det har regnet en hel del de sidste par dage, så det store kar – tiltænkt sommerblomster – var blevet fyldt med kold regnvand. Et øjebliks uopmærksomhed… og Frøken Flora listede sig ud på terassen, hvor temperaturen sagde sølle 12 gr. Flora blev fundet glad, badende og temmelig kold – ikke at hun gav udtryk for det – iført tøj, sutsko og (fuld)ble. Behøver vi at sige at Flora bare elsker vand?


Det har regnet en hel del de sidste par dage, så det store kar – tiltænkt sommerblomster – var blevet fyldt med kold regnvand. Et øjebliks uopmærksomhed… og Frøken Flora listede sig ud på terassen, hvor temperaturen sagde sølle 12 gr. Flora blev fundet glad, badende og temmelig kold – ikke at hun gav udtryk for det – iført tøj, sutsko og (fuld)ble. Behøver vi at sige at Flora bare elsker vand?

mere Mors Dag

Bedst som Mors dag var i går, kom Isabella hjem i dag med dette super søde kort, med et meget sødt digt på til mor. Mor smelter ! Og som om det ikke var nok, havde de i klassen samlet alle mødrenes yndlingsopskrifter sammen, og lavet en fin Mors Dag ‘Food That Schmecks’ opskriftsbog – lækkert !

Vistnok en dag forsinket, men hun har været hjemme fra skole – snotforkølet – siden torsdag, så det forklarer jo sagen.






Skatte !

Flora fandt her til morgen, en lækker hemlig skat i Isabella’s reol over sengen.
Hun fik lov at kigge nærmere…  oohhh hvilken herlig skat med flotte glimtende og farvestrålende juveler !


Fornyelse Fryder !

Vi har nu været her i huset i 5 måneder og det er på tide at lave lidt om. I dag har vi flyttet rundt på førstesalen, så børnene har fået det største værelse sammen, og i forlængelse af dette, har Isabella og Anton fået det lille kontor til store-børns-værelse hvor de kan sidde ved bord eller på gulvet i fred og ro for Flora, med alle deres små lego, pet shop sager, didl papirer osv.
Vi er stadig igang med at lave hobbyrum i børnenes tidligere soveværelse, og det bliver rigtig godt, når detaljerne er på plads.

















Flora’s Weekend

Alt imens vi har omrokeret på hele førstesalen har Flora også lige lært at drikke af sugerør – endelig fik hun lov at smage de der spændende nogle Anton og Isabella får når vi er på tur !
Flora har sovet godt i weekenden til trods for endnu en omgang med lungebetændelse. Stive 9 timer om natten og en god lur, godt pakket i Voksiposen (det har været frost i nat), på 2½ time midt på dagen – sådan !
Far har endvidere gjort status på frøkenens sko-samling !


Mors Dag – på forskud !

Moderen her i huset har aldrig tidligere registreret at der fandtes en MORS DAG !
Men denne gang havde Anton været krea, og allerede lørdag morgen fik mor dette fine hjemmelavede kort med en stor blomst på forsiden, og indeni har Anton selv skrevet:
To Mommy, Happy Mothers Day, I love you, From Anton.
Der er ikke et øje tørt hos den stolte mor !

Plaster

Fantastisk plaster – det klistrer så man næsten ikke kan få det af igen, men børnene er vilde med det til når lægekufferten findes frem og de leger læge…


LøbeKlub

Endelig langt om længe fik Stine samlet energi sammen, til at tage i løbeklub i Waterloo.
Super skønt igen at løbe sammen med en bunke søde mennesker og kunne snakke alle 6 km i silene øsene regnvejr…
Og det blev endnu bedre, for en del af dem der var med skal også løbe NY Marathon…  super hyggeligt!