Arkiv med grinebidder univers

SkudDag

..måske havde de fejlkalkuleret og glemt at denne dag var med i kalendeåret 2012, for al strøm gik i Waterloo i ca. 3 timer om eftermiddagen. Lige som vi var på vej til at hente 5 stk. børn på skolen – da skolebussen heller ikke kørte i dag – og Flora i daycare. Køreturen, der normalt ville tage 40 min. til alle er helt hjemme – tog to timer !

Nå men vi valgte at lave lidt sjov ud af det, og holde camping hjemme istedet, med trangiamad, junior matador, madleg, sterinlys og hygge med soveposer på gulvet !

– Ikke dårligt for en ellers almindelig onsdag !

 

 

Mandag Aften

Børn og Mor har råhygget til eftermiddag og aften imens Far er til træning.

Isabella har lavet jordbær dyppet i god mørk chokolade (havde glemt at sætte jordbær frem i går til fastelavnsfesten så de skulle bruges i dag). Anton har læst, alle tre har leget restaurant (vi har fundet al Flora’s legemad frem igen), og jeg har fået serveret de lækreste anretninger, efter omhyggeligt at have valgt fra menukortet.

Imens pigerne hyggede sig i karbad, har Anton og jeg spillet ‘Don’t let the pigeon drive the bus’ og flere slag ‘Olsen’ . Efter Anton havde banket mig i Pigeon spillet smilede han til mig imens jeg blandede Olsen kort og sagde:

*Are you ready for your tears to drop…? *  – rimelig selvsikker og stor grinede over hele hovedet !

Afslutningsvis lidt Lego byggeri, fashion designing og masser af læsning – og så GODNAT til børnene, så jeg kunne stryge i kælderen og træde 5,2 Km på 30 min.

 

 

Fastelavn

 

En masse udklædte, glade børn og voksne, en hjemmelavet fastelavnstønde – med indhold, en kølle, pynt, fastelavnsboller, kakao og juice, kattekonge og kattedronning, fastelavnsris og masser af leg er opskriften på en vellykket fastelavnsfest !

Vi hyggede os stort allesammen ude i sneen og solen og indendøre i varmen efterfølgende !

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

FestForberedelser

 Forberedelserne har været i gang fra morgenstunden. Flora har malet fastelavnstønden, og den er senere blevet pyntet, med bånd, tyl, fjer og selvfølgelig sorte katte. Mor og lidt hjælpere har bagt tre forskellige slags fastelavnsboller. Far og Isabella har kreeret Isabella’s kostume.

 

 

SNE

 

Så kom der sne ! Igår var skolebussen aflyst grundet forventet snestorm…  det sneede da også en lille smule om dagen men ikke noget særligt.

Til gengæld vågnede vi op i morges til nye ca. 15 cm fin hvid drys – og en kold pelikan af en vind (der gjode vi ikke tog på ski). Men kønt er det jo !

 

CykelVanter

Flora blev meget glad da hun fandt disse vanter i sin vante-hue-skuffe.

* Der var Foar’s cykelvanter * udbrød hun glad, og bar dem indendøre i nogle timer !

CookBook

I forbindelse med skolen multicultural tema her i foråret, udgiver skolen en kogebog med bidrag fra alle som har lyst mhp. at sælge denne og dermed tjene lidt penge til skolen. Skolen har igangsat en konkurrence for alle elever der har lyst til at komme med et forslag til bogens front.

Isabella har lavet dette fine forslag som hun afleverer i dag.

Genfortælling

I Anton’s grade 2 arbejder de på at genfortælle en handling de enten har læst selv, har set på film eller teater eller får læst højt.

På baggrund af en højtlæsning har Anton svaret på spørgsmål til bogen ‘ A Snowy Day’.

Toad

HAIKUS

Isabella har lavet Haikus..