Arkiv med grinebidder univers

Skiing

Først på dagen var Isabella, Anton og Mor på Chicopee og stå på ski for første gang i vinter. Det var SÅ SKØNT og Anton forsikrede os om at det er hans number one thing to do ! Isabella og Anton er nu selvkørende såvel ned af bakkerne som opad i stoleliftene, så mon ikke Flora skal med næste gang ?

Get the Flash Player to see this content.

Da vi kom hjem  var Flora svært utilfreds med ikke at have været med på ski, så vi tog en tur op til kælkebakken, med kælke og Flora fik stået lidt på ski – hun er ligeså vild med det som hendes storebror !

KælkeBakken

 

Sneen er her endnu og det udnytter vi !

Vi har været ude i snevejret og på kælkebakken. Isabella har haft veninde til sleepover og Anton kammerat stødte til på kælebakken.

Perler

Flora og Isabella har hygget med perler i eftermiddags. De flotte farvede af slagsen og ‘ glow in the dark ‘ perler til nøgleringe og armbånd til Mor.

 

KælkeTur

I nat har det sneet rigtigt så af sted på kælk på kælkebakken ved vores legeplads. Fuld fart på alle tre !

39

Far er blevet vækket med sang og pakker på sengen !

Happy birthday to you

You’re born in a zoo

You look like a monkey

and you act like one too

til stor morskab for børnene…

Vi har hygget og leget og spillet og slappet.

Flora har lavet kagemand til Far og har hjulpet med at puste lysene ud !

 

1. Juledag

Da Flora som bekendt sov fra en del af showet i går, tog vi turen omkring juletræet igen her til morgen, og Flora fik åbnet alle sine pakker.

Endnu engang en glad pige der var yderst tilfreds, og slet ikke var til at rive fra hverken dukkehus, hestestald eller togbane. Lykke er !

Flora havde også lavet en gave til os allesammen i dagplejen, som hun meget bestemt selv pakkede ud og hængte på juletræet – kun Foar’s !

JuleAften

En dejlig dejlig HVID juleaften, der startede med et besøg af selveste julemanden !!!

Flora holdt sig i baggrunden imens Anton og Isabella tog imod ham og pakker. Så snart julemanden var gået og døren var lukket, hoppede Flora rundt af lykke  ‘ Flora er meget glad fr at julemanden kom hjem til Flora’s hus ‘ med et meget stort smil. Efter et par minutter sagde hun så også ‘ Flora var lidt bange for  julemanden ‘ . og selv Anton så glad og tilfreds ud – til trods for megen tvivl over julemandens eksistens !

Isabella, Anton og Far hvade fået frie tøjler til at arrangere juletræ i år og det havde de benyttet fuldt ud. I stuen stod et plastik et af slagsen med lys i alle regnbuens farver, dog pyntet med vores gamle julepynt, da vi kom hjem i går aftes ! Men ros det fik de skam og Mor bed plastikken i sig  😕

Dejlig mad og under maden fik hver af børnene en ged i julegave fra Plan International, som de selvfølgelig har givet videre til en familie i Afrika. Det fik vi en god snak om.

Dans om juletræet og pakker i massevis. Det eneste der manglede lidt var en vågen Flora. Det er hårdt at være 2 år, jet-lagged, se julemanden og så holde sig vågen efter kl.20.00 !

 

 

Første Feriedag – Sammen

 

Formiddagen er gået med at indvie Mor i alt det der er foregået imens Flora og Mor var i Danmark, samt med at planlægge det sidste til juleaften i aften.

 

Glædelig Jul !

Glædelig Jul !

Merry Christmas !

Hyvää Joulua !

Vrolijke Kerstmis !

Hjemme Igen

Dejligt at være i Danmark – men også rigtig dejligt at være hjemme i Waterloo igen! Og endnu mere dejligt at se Isabella, Anton og Far igen !