Arkiv med grinebidder univers

PakkeSkøjten

 

..og den nisse glemte ikke noget – hver dag var der ny pakke i pakkeskøjten ???

 

 

I Danmark

Endelig landede vi i Danmark. Selvom det var direkte føltes de 8 timer som meget lange…

Vi blev hentet af Morfar og kørte lige til Jyllinge hvor Mormor også ventede. Det var skønt at være tilbage igen, og selv Flora følte sig meget hurtigt hjemme hos Mormor og Morfar. Det blev kun endnu bedre af at der også var en Nisse hos Mormor og Morfar der havde lagt pakke til Flora i sokke-skøjten.

 

På Vej

 

Flora og Mor på vej mod Danmark…

Reindeer Food

Søde Sarah har igen i år udstyret vores børn med reindeer food til at drysse udefor huset, med glimmer ting, havregryn mm., så rensdyrene bedre kan finde vej, og kan få lidt at spise imens julemanden lægger pakkerne ind under træet.

Vi drysser det den 24. december om eftermiddagen og håber på besøg juleaften.

Scaredy Squirrel

Det var nu egentlig tiltænkt fuglene…  du får jo også nødder hver dag !

2. Søndag i advent

Vi har hygget med at bage kagefigurer. Det er længe siden vi kun lavede kagemænd og kagekoner..  samlingen af udstikkeforme øges betragteligt hvert år, hvilket jo så også kalder på mere dej..

Og selvfølgelig blev der også spist af dejen !

Flora Læser

Flora er meget betaget af Babapapa for tiden. Hun ser gerne de små korte film vi har og er meget glad for at læse alle de mange Babapapa bøger vi har. Så ofte ses Flora som her, liggende på gulvet, fuldt optaget af Babapapa !

1. December

Sådan et syn mødte børnene her til morgen på trappen. 3 gange 24 sokker fyldt med pakker!

Så ved vi da med sikkerhed at her er en nisse på decemberbesøg – så selvfølgelig serverer vi risengrød for ham i aften !

Kalenderlyset er tændt og giver støtte til Flora’s krea snemand.

Gingerbread Train

 

Vi har samlet og dekoreret det ginger bread train der var en del af adventspakken i søndags. Og fint blev det.

1. Søndag i advent

… og sørme om ikke en nisse havde set vores julepynt og havde lagt en adventspakke til børnene har til morgen !

Vi har bagt pebernødder i massevis (og spist dej)  – vi ved jo hvor hurtigt de pebernødder forsvinder igen !

– derfor har Mor været forudsigende og har lag 5 portioner pebernøddedej i fryseren…