Arkiv med grinebidder univers

PåskeFrokost & SkovTur

Først legetid på legeplads. Dernæst en lækker påskefrokost med danske frikadeller med rødkål, røget ål, laks, fikefillet med remoulade og ikke mindst karrysild og leverpostej – skønt !

Herefter timers lang gåtur i skoven omkring søerne – selvfølgelig med fægtekampe og pinde-findere !Vi fandt faktisk et par enkelte påskeliljer der var sprunget ud !

En super hyggelig påskedag i selskab med gode venner.

PåskeÆg

Det var tre overraskede børn der her til formiddag fik påskeæg fra Mormor & Morfar – med påske choko, dukkesager, musik og spil.

Men de havde jo også gættet deres gækkebrev !


Piano

Isabella har fået en ny klaver lærer, og det har motiveret hende i den grad.

Isabella slæber rundt på sit keyboard herhjemme hele tiden, og øver sig hele tiden. Til morgen inden vi skulle afsted hblev der lige spillet og sunget til sidste minut.

Nu glæder hun sig bare til det bliver onsdag igen…

 

Foar Sovet Godt

En meget anderledes nat og morgen…

Flora har sovet igennem i nat !  Og ikke bare sovet igennem..  hun har sovet til kl. 10.00 !!  Det er slet ikke til at fatte. Flora var i perlehumør, da hun kom ned i køkkenet og sagde – Foar sovet godt !

Vi har kigget til hende mange gange for lige at sikre os, at der stadig var liv i hende Ü

Fingre, arme og ben er krydsede for at det går hen og bliver en vane IKKE at vågne 6 gange pr.nat for at drikke vand !

PåskeFerie

Til trods for at vi er langt inde i foråret og påsken er sen i år, lå der et fint tyndt lag med hvidt udenfor i morges. Termometeret viser fortsat 1-4 gr. så det er temmelig råt.

Men det var alligevel seks glade børn, der på   ‘Jordens Dag’  her til aften, endelig kunne skyde påskeferien i gang.

Vi har Louis hunden på besøg til på mandag og Sarah’s tre piger på besøg til i morgen, så der er rigtig blevet råhygget og guffet. Anton er her til aften hentet af Thomas og sover der til i morgen. Seks piger kan godt blive lidt i overkanten, når man er ene hane i hønsegården.

Gæk Gæk Gæk

Disse to lidt specielle brev-pakker er på vej…

Og sådan så det ud under fremstillingen !

Vild Med Dyr


En delvis sygedag for både Isabella og Anton har stået på brætspillet Vild Med Dyr.

 

Paris to Ancaster Cykelløb

Vejrudsigten er blevet fulgt med stor interesse i den forgangne uge op til Far’s cykelløb – et 60km primært off-road og grusvejs cykelløb.

Det som fangede min interesse ved løbet, er dels at jeg ikke har prøvet at deltage i et MounteinBike Løb før, og dels at dette løb ikke er specielt teknisk krævende, men en hård tur i kuperet terræn – som vist på billederne fra sidste år, hvor omkring halvdelen af deltagerne ender med at trække op af den sidste stejle bakke før målstregen.

Vejret var jo fremragende i april sidste år, med 25 grader, og her i år havde vi da også 22 grader og rigtig sommerstemning ,imens de sidste snedriver smeltede i sidste uge. Men netop vejret tilføjede lige en ekstra dimension til dette års løb – vi blev sendt afsted i 2 grader, og med 48 km/t  blæst. Snevejret satte først seriøst ind halvvejs inde i løbet, en periode afløst af en kraftig haglbyge.

Jeg var heldig at have mit helt eget heppekor med fra startlinien, – De har alle sammen været super søde, og Anton har sørget for ‘Go Go Go Daddy’ skilt og hjulpet til med at forberede cykel og udstyr.

Det forsinkede forår havde gjordt sit til at jorden var godt blød – hjulpet ekstra godt på vej af ca. 30mm regn fra i går. Der var godt mudret ude på skovstierne. Pladrede skovstier med 30cm dybe vandpytter var kun begyndelsen, og ‘the powerline mudslide’ levede fuldt ud op til sit navn. Jeg var på forhånd blevet advaret om at forsøge at køre gennem sidstnævnte, – et råd jeg er glad for at jeg fulgte, specielt i år – da man ikke rigtig kan se de ret store sten som ligger begravet i 20cm blød blød ler-mudder. Et andet godt råd jeg også var glad for, var at sørge for at cylekskoene er ordentligt spændt fast…

Det var en fed oplevelse, og selvom jeg har lidt at lære endnu omkring ernæring undervejs (det var ret svært at spise granola-bars med skivanter på), så synes jeg selv jeg holdt et fint tempo på det meste af ruten, og den førnævnte lange seje bakke før mål, blev klaret siddende på cyklen, mens pulsen stak helt op i 98% af max – det var fedt at se målstregen og min søde familie lige der!

Hjemme ventede et hold okse-mørbrad bøffer og BBQ-rødbeder og peanuts – Anton havde lige udfrittet mig om min livret i går aftes, og overtalt Mor til at have det klar – sådan! Tusind tak alle sammen, jeres support betyder rigtig meget, og det var jer der hjalp mig op af den sidste seje bakke efter 2 timer og 54 minutters benhård mudderræs.

 



Music For The Soul

Spring Concert på skolen

Til aften gik det løs på skolen hvor Isabella’s kor skulle synge. Hele koret er sammensat af elever der har lyst til at synge, på tværs af alle aldre, fra gr.3 til gr. 8,  som er de ældste elever på skolen. Dirigenten og primus motor på arrangementet var Isabella’s musiklærer Mrs. Carter.

Et rigtig flot arragement, med en kæmpe indsat fra såvel elever som lærere. Aftenen bød også på danseshow, flor klaverspil og trommespil, og på gode historier, der minder os om hvor godt vi har det, og var med til at sætte fokus på de børn, rundt omkring i verden, der ikke har det så godt som vi har det i Canada.

Get the Flash Player to see this content.

Get the Flash Player to see this content.


Kung Fu

Anton har været til Kung Fu for første gang i dag.

Det var stor succes. Der bliver lagt vægt på mind and spirit, smidighed, gensidig respekt og teknisk færdigheder. Men vigtigst er at der herskede en helt speciel god stemning på stedet iblandt de 6-12 årige børn, alle de unge der hjælper til og de voksne trænere.

Anton er hooked og fortsætter med Kung Fu træning hver mandag og torsdag fra nu.