Arkiv med grinebidder univers

Flora & Venner

Fantastisk flot vejr Thomas og Louise på besøg, indbød til en tur omkring søen, med brød i lommerne. Og sørme om de Canadiske gæs ikke havde landet et lille hold på tre små, søde, bløde gæslinger. Børnene var meget begejstrede over de søde små, og de fik givet dem alt vores brød. Vi skulle dog passe lidt på Far Gås, for han hvæsede noget, når børnene kom for tæt på. Som enhver Far der passer godt på sine små nye puslinger.

Herefter hentede vi Ella, Gracie og Libby og gik på legepladsen, før vi gik en tur i nabolaget. Da Sarah’s piger var fulgt hjem, spiste vi frokost på terassen, inden Thomas og Louise drog hjemad.

Super hyggelig formiddag for Mor sammen med Flora og vennerne.






Smoothie

Kender du det med man nogle gange får sådan en ubeskrivelig trang til en Coconut-Pineapple smoothie?

Sådan harjJeg (Morten) tit haft det efter vi var i Thailand for mere end 3 år siden, så jeg spurgte mig til råds nede på min favorit Thai Restaurant (hvor jeg er på fornavn med kokken) om hvor her i byen man kan købe rigtige unge friske kokosnøder. Ud og købe ind, og i gang mens Stine tog i løbeklub efter arbejde.

Det var første gang jeg har åbnet en ung kokosnød, men det gik fint – og Anton of Isabella var meget imponerede 🙂

Tips: En ung Thailandsk kokosnød er helt fyldt op med kokosvand. Bedste stategi er at stille den oprejst på den flade bund og huge en åbning i toppen som vist på billedet – så undgår man at spilde noget af vandet. Brug en solid kliv, helst kraftigere end den på billederne her – og en du ikke er øm overfor – den inderste skal er rimelig hårdfør… Brug så få hug som muligt og skrab kokos kødet ud med en ske (så får man ikke så nemt trævler fra skallen blandet i).

Anton, Isabella og Flora hjalp godt til og da Mor kom hjem var deserten klar 🙂

Sheltie In Double Trouble

Isabella har lektier for. Hun skal forberede en book talk, hun skal præsentere for klassen i morgen. Så i påsken læste Isabella bogen om Shetlands ponyen Sheltie (ja endnu en hestebog) og dens ejer – pigen Emma. Isabella elsker bare de hestebøger.

Denne gang synes hun det er ok at skulle præsentere for hele klassen. Det er ikke hendes favorit, men det går jo fint, siger hun.



PandeKager

Regn, regn og mere regn…  i sådan et vejr er vi nød til at hygge lidt ekstra når der skal laves lektier. I eftermiddag har vi lavet og spist så mange pandekager, at vi slet ikke kunne spise aftensmad – Ups – men de var så goé !

Forår I Luften

Varmen (læs 16 gr.) kom til os i dag og vi har tilbragt hele dagen udendørs.

Plantet blomster i potter, løbet, cyklet ture, leget på legeplads, været til garage-sale, Anton leget hos  Jack, rutchet i haven, leget med vand og fodret ænder og gæs ved søen.

Endelig har vi sluttet med en gang grillede spareribs – mums for en dag !

 

Kærligste Ketchup Ever

Anton har haft maddag og har selv valgt menuen, som stod på grill pølser, hjemmelavede grill burgere – og vigtigst hjemmelavet ketchup !

Da Anton har trukket skindet af tomaterne og vi putter grøntsager og æble i blenderen, siger Anton –

‘  Jeg elsker dig Mor  –  det her bliver den kærligste ketchup ever ‘

Hvorpå Mor får et stort knus.

Gud, hvor er han dog bare fantastisk og dejlig kærlig min lille dreng !  Kan man andet end at blive SÅ glad i hjertet ?

 

Hjemmelavet ketchup

5-6 store smagfulde tomater

1 skrællet æble i tern

1 rød peberfrugt

1 spsk olie

1 spsk mild paprika

2 spsk tomatpure

1½ spsk rørsukker

2½ spsk æbleeddike

salt, peber

Tomaterne puttes i kogende vand i ca. ½ minut, derefter i koldt vand i ca. 1 minut. Skindet løsner sig og pilles nemt af.

Del derefter tomaterne i 4 både kom kernerne i en sigte og pres saften af. Skær tomatkød, peberfrugt og æble i tern.

Sauter grøntsager og frugt i en gryde med lidt olie. Tilsæt paprika, tomatpure, sukker og eddike lad det koge til grøntsagerne er helt møre, ca. 5 minutter.

Blend det hele. Smag til med salt, peber, sukker og eddike til den smag du vil have.

Hæld den evt. på et glas eller i en flaske der er skoldet med vand evt. tilsat lidt Atamon.

Bise Rap

Det er bidende koldt, gråt, 6 gr. med en iskold strid vind og ind imellem regn.

Flora og Mor har været nede ved den lille sø for at fodre ænder. Men ænderne havde gemt sig i kulden, og efter en rum tid, er de eneste der viser sig, dette par Canadiske gæs.

Dette til trods for at Flora råbte meget højt og flere gange BISE  RAP !  (læs SPISE)

Men det gjorde ikke så meget der ingen ænder var. Gæs siger jo også RAP RAP !

Plante Sten

 

 

Flora har plantet avokado sten og daddelsten i små potter. De må stå indendørs lidt endnu, da de ikke er beregnet til de temperaturer vi holder os her i Waterloo – men forhåbentlig kan de flytte udendøre inden længe. Og forhåbentlig kan vi så nyde at se dem spire og blive til små bitte træer.

mere Påske

..og igen i dag, på den sidste fridag i denne omgang, vankede der flere æg og gaver til børnene. Denne gang fra Farfar og Farmor – ikke dårligt !

PåskeHare Besøg

Ser man det !  Pludselig ligger der et lille guldæg på terassen og ved siden af står tre tomme spande klar !

Minsandten om vi ikke var så heldige, at påskeharen havde været forbi os!

Anton havde da også svoret i går, at han ville sidde i haven hele dagen og vente på at den kom, så han bare kunne gå lige bagefter den og samle æggene op ! Det glemte han – og det var vist heldig Ü

Børnene fandt en masse små æg, der på mystisk vis var lagt som et spor rundt i haven. Sporet endte i garagen, hvor påskeharen havde lagt gaver i barnevognen til alle børn – og hund.

Der blev leget ude med de nye sager resten af dagen. Bl.a. tegnede vi hinkerude og brugte sten som hinkesten.