Arkiv med grinebidder univers

Oprydning

Vi har ryddet op i køkkenskabene…  nogle har ryddet ud…  og brugt skabet til noget andet fornuftigt…  gemmeleg !

PerleSkåle

Isabella har lavet alternative skåle i dag – af perler. De ligner mest slikskåle synes hun. Flora var da også vældig begejstret for resultatet.

Her Bor Vi



…nærmest ved foden af bakken, der ender med skoven på toppen, bor vi. Området hedder Columbia Forest og er en ca. 10 år gammel udstykning af Waterloo’s Nord-vestlige del.

Bebyggelsen er temmelig ens her i området. Alle husene er opført i samme stil, delvis mursten i kombination med træbeklædning (plastik). Men dog med store variationer i form af valg af mursten, antal og placering af balkoner, størrelse, indgangspartier/veranda mv. Rigtig mange ‘sigle detatch’  og en hel del ‘townhouses’ (mindre enkelt huse og rækkehuse), og lidt færre meget store huse.

Vi bor i det sidste rækkehus, som svagt anes på første billede. Sidste billede er taget ud af terassedøren og ud på terassen/haven. Åbningen fører ned til frimærkehaven, der så går ud i fælleshaven, bag den røde mur som lige anes til højre i billedet, og som vi gør rigtig meget brug af både sommer og vinter. Det er her vi har vores kælkebakke og plads til vandsprinkleren, vandkamp og fodboldkampe med Anton’s soccermål om sommeren.

Rundt i svinget (billede 2) på vores lille vej, og for enden af hele rækken af huse, parkerer vi vores røde bus (billede 3). Det er en Dodge Grand Caravan, og det er den vi har været kørt på ferie i.

Et step længere oppe af bakken ligger næste vej på tværs af bakken, hvor Isabella og Anton tager skolebussen fra. Her henter vi også vores post i den kæmpe store postkasse med mange små postkasser, og lidt længere nede af vejen bor Sarah og Todd. Så her på vejen kommer vi dagligt (billede 4, postkasse og busstop lige på hjørnet).

Ca. 200m fra os ligger en sø (se næstsidste billede) med masser af Canadian geese, ænder og frøer. Der er anlagt en masser stier her i området. Bl.a. rundt om søen som vi flittigt benytter.

I nærområdet findes mange offentlige legepladser, men knap så mange børn der benytter dem ?  Når vejret tillader det, er vi dog flittige gæster på de to nærmeste.

Alt er rigtig kønt her, når der ligger et fint lag med hvidt over det hele (hvilket jo så er en stor af året Ü ). Det første forår er knap så kønt, men mere gråt og kedeligt, idet det tager ca. en måned med varmere temperaturer, at tø jorden op, så forårsblomsterne kan finde vej op af jorden. Forsommeren og sommeren er meget grøn her. Der er fyldt med træer langs alle veje og grønne græsrabatter overalt. Desuden er der alle de små parker og legepladser på næsten hvert et gadehjørne, og de er godt tilplantede. Efteråret er nu engang det kønneste, med alle de flotte farver på de mange mange træer og buske, der står så flot mod den meget blå himmel.


Eyeliner

Til morgen fandt Flora en eyeliner…  og underligt nok, vidste hun godt hvordan man skulle bruge den??

 

Flora*s Børnefødselsdag

 

Så har Flora haft vennerne til 2 års fødselsdag.

En rigtig hjertefødselsdag med dejlige venner, gode gaver, Flora’s favorit cookies og melon – nu i hjerteform, jordbær, hjertebrownie-fødselsdagskage med to lys Flora selv pustede ud, pandekager med is, varm kakao, fødselsdagssange på engelsk og dansk, leg og balloner. Så bliver det vist ikke meget bedre, hvis vi spørger en meget snart 2-årig Flora, som nød hele eftermiddagen til fulde.






Da gæsterne var gået, kastede Flora sig med det samme over sit nye Play Doh fra Sarah. Selv indpakningen var bare så lækker.



Sovende Børn

Tre sovende børn på Anton’s madras (Flora i fodenden) – max. råhygge !

PigeLeg

Flora og Lulu leger med dukkehus, Gurli Gris med flere, hos Lulu.

FødselsdagsForberedelser


Flora og mor har været på tur i sneen med indbydelse til Sarah’s piger.

Det blev med kælk, da der i alt landede ca. 40 cm i går.

Senere har vi lavet hjerte cookies og raw brownie. Så håber vi de holder til søndag, hvor Flora holder pigefødselsdag.

Skype

Børnene har snakket med far der er i Californien i denne uge,  på Skype.

Flora har endda forsøgt at give far en gulerod at spise…

men det varer nok nogle år før det kan lade sig gøre…

 

Surprise !

Bedst som vi trode (og håbede) at foråret var på vej!

Hhv. indkørslen og vores vej (kan ikke ses, men den er der stadig), vores baghave og terassen, som det tog sig ud her til morgen, iklædt min. 20 cm ny hvid sne. Ved trappen til hoveddøren sank jeg dog i til over knæene.

Skolebusssen var aflyst, så vi fyldte vores egen røde bus med to ekstra børn og kørte til skole – med 5 børn i ekstra højt sne-humør !

…og ja, det sner stadig !