Anton har fundet en ny æske Lego Star Wars frem og har bygget denne flyver. Han er rigtig skrap til det, og var da også noget stolt, da han så på æsken det var til 6-12 år !
Udgivet den oktober 2, 2010
Udgivet den oktober 1, 2010
Flora invitererede pigerne med i Victoria Park til formiddag. Super skønt solskinsvejr, med rigtig efterårsluft, flotte farver og masser af blade på jorden. Lige noget for pigerne, Gracie, Ella, Libby og Flora.
I parken er der en fantastisk legeplads, en bred flod med broer over, og masser af ænder, gæs og svaner som vi fodrede, efter vi selv havde fået en snack.
Bagefter kørte vi hjem til Flora og spiste frokost.
Udgivet den september 26, 2010
Udgivet den september 25, 2010
Børnene var så begejstrede over Louis på legepladsen i går, at Far SKULLE med på legeplads og se ‘Louis showet’ i dag. Så det blev til en længere gåtur hvor Isabella og Anton cyklede. Vi gik rundt i området hvor vi bor, var på legeplads og fodrede ænderne ved den ene sø, kiggede på planter og fandt en død tudse – en rigtig dejlig lørdag formiddag.
Udgivet den september 24, 2010
I dag kom Louis som vi skal passe til i morgen. Børnene er meget begejstrede for Louis, der heller ikke er til at stå for.
Til aften tog Flora raceren sammen med mor, imens Anton og Isabella tog cyklerne. Vi tog en lang tur omkring søerne, en tur på legepladsen, og måtte vende næsen hjemad, da det blev mørkt.
Louis deltog med iver – især på legepladsen, da han til børnenes store begejstring tog rutchebanerne lige i hælene på dem mange gange. Og han gravede et kæmpe hul i sandet på nul komma fem!
Dejligt når man kan låne hund (og derfor ikke behøver at have en selv !)
Udgivet den september 23, 2010
Udgivet den september 22, 2010
Antons klasse har været på tur i dag til The Schneider’s Haus i Kitchener og Mor har været med som hjælper.
The Schneiders var den første familie der kom til Kitchener (og dermed også Waterloo) og slog sig ned i 1856. Familien kom til fods fra Pensylvania, USA med deres hjem pakket i deres Conestogo wagon (prærievogn). Familien talte far, mor og 6 børn.
Det hus familien opførte og boede i er i dag et museum, der bestemt er et besøg værd.
Alle børn blev mødt af udklædte custoder, og de blev selv iført forklæder, kyser og bærestykker. Først fik vi læst en fortælling op om hvordan familiens rejse hertil var. Hvem de var, de talte Pensylvanian deutch, og hvad de hver især lavede… faderen byggede hus og pløjede marker, moderen lavede mad, syede, vævede, vaskede mv. og børnene havde deres forskellige pligter. Historien var flot illustreret og børnene blev hele tiden inddraget i fortællingen og var meget optagede af at høre om børnenes liv dengang.
Anton var ikke længe om at konstatere at det lignede Gammelby !
Herefter startede en rundvisning, der var bygget op som en dag i et barns liv dengang i 1856. Børnene skulle hente brænde til komfuret, skulle gøre bageovnen klar, plukke urter mv. i haven, bære brænde ind i køkkenet, male kaffebønner, sylte, passe deres lillesøster og bage kager efter en opskrift osv.
En masse af tingene gjorde Anton og hans klassekammerater rent faktisk og de synes det var rigtig spændende. Vi så hvordan de sov i deres værelser, fik lov at prøve en opredt seng med halmmadras og snoreophæng, med uld-sengelinned og dunfyldte dyner, så loftet med alverdens ting og sager, bagte cookies, og talte om hvor de fik alle ingredienserne fra osv.
En fantastisk spændende formiddag sammen med Anton og hans klassekammerater.
Udgivet den september 22, 2010
Udgivet den september 19, 2010
Udgivet den september 18, 2010
Flot flot efterårs vejr indbød til en tur i Waterloo Park, hvor der var ren middelalderstemning. Her var en masse mennesker der var iklædt tøj á lá middelalderen, og de spillede forskellige roller. En var konge, der var elverpiger, pirater, fattige koner, en bødel, kongens mænd, krigere osv.
Der var en masse aktiviteter for børn hvor de kunne storme en ‘ridderborg’ port med en træsvælle, de kunne høre historier, skyde med rigtig bue og pil, kæmpe med rigtige sværd, se fægtekampe, se hvordan de udkæmpede kampe i byens arena, se middelalder teater-underholdning mm. Selv en drage gik der rundt i byen.
Vi kunne også høre de mere saglige historier om hvordan de levede, se hvordan man lavede rustninger, se torturinstumenter, økser og sværd der havde været anvendt til henrettelser og høre om overtro og prøve gabestokken.
En masse oplevelser på en dejlig formiddag, sammen med Tracey, Søren og deres børn.