Arkiv med grinebidder univers

Elora

Vejret er fantastisk så vi kørte ud i det blå, for at besøge den hyggelige gamle landsby Elora der ligger smukt ved Grand River, og har et kæmpe fredet skovområde, som vi også gerne ville se.

Vi gik en tur i Elora, spiste frokost på en hyggelig lille restaurant helt ned til Grand River. Her efter kørte vi til skoven, hvor vi først gik en tur langs med Grand River i nåleskov. Floden løber i en kløft i skoven, og der er meget højt og stejlt ned.

Herefter gik vi i løvskov hvor vi lavede bunker af visne blade og samlede en masse flotte blade, som vi tog med hjem.

Hjem og grille på terassen…  og så var vi lige til puttekassen.

 

 

 

 

 

Tid ?

Igår spurgte Anton mor om hvor mange timer han og Isabella er i skole hver dag.

I alt 7 timer hver dag, med at køre i skolebus frem og tilbage svarede mor. Hvorpå Anton prompte sagde: Det er god nok ikke længe!

Mor sagde: Jeg synes det er en lang dag i har. Og Anton svarede: Det går jo helt vildt hurtigt hver dag !

….  det må jo være et godt tegn Ü

Wings Of Paradise

 

Flora og Mor har været i Sommerfugle Parken Wings Of Paradise, sammen med Lulu, Thomas, Tracey, og deres bedsteforældre.

Vi har set mange flotte sommerfugle flyve omkring i det store subtropiske drivhus. Der var også små farverige fugle og vand med skildpadder. Vi så to store sommerfugle parre sig, og hvordan pubberne hænger ’til tørre’ før de udklækkes som smukke flyvende sommerfugle.

Vi læste om Monarch sommerfuglen, der er specielt udbredt her i Canada. Der klækkes i millionvis i Canada hvert forår. Hver august-september begiver de sig ud på en 5000 km lang rejse til Mexico. Her ankommer de ca. to måneder senere. Det er et af naturens mysterier, hvordan disse sommerfugle finder vej til præcis samme sted i Mexico som deres forfædre, uden nogensinde at have været der. Det skulle være fantastisk smukt syn når sommerfuglene i kæmpesværm trækker afsted.

Endelig lige et foto af en af de mange græskarmarker, der tager sig så flot ud i det fantastiske solskinsvejr vi har i øjeblikket.

 

 

 

Flora & Lulu


Imens Mor er til syning, har Flora leget med Lulu hos Tracey. De to tøser forstår at hygge sig sammen.

 


Papirler

Isabella er altid frisk på noget nyt krea. I dag har vi eksperimenteret med papirler. Og som det lyder er det som at arbejde med en blanding af de to. Let at rulle ogælte, men svært at skære rent i kanterne. Det gode er at det hærder ved lufttørring. Spændende når det er hærdet…

Himlen er så rød..

Taget lige ud af hoveddøren til aften. Bemærk lige regnbuen..

Farmer Trip

Anton havde igen inviteret mor med på tur med grade 1.

Denne gang gik turen til en af de første gårde i Waterloo-Kitchener – 177 år gammel (så egentlig ikke så gammel efter Dansk målestok). Her fik vi tur på vognen efter farmer Roger’s traktor, rørt ved høns og snakket om hvad vi får fra hønsene, og vi har lavet mad til hønsene og de andre dyr af tørrede majskolber.

Vi fodrede geder, svin og får med tørret græs og kvasede majskorn. Vi har snakket om hvad vi får fra de forskellige dyr og om hvilke frugter og grøntsager der vokser på gården, hhv. over og under jorden og hvor sunde de er. Endelig fik vi en smagsprøve på friskpresset æblecider og hjemmebagte græskarmuffins.

Som altid en hyggelig dag sammen med Anton og hans kammerater !

 

 

Småkager

…lidt guf blev der også lavet søndag aften. En hel dåse abrikos-daddel småkager, der dog meget hurtigt svandt i mængde.

Opskrift:

1 pose mandler malet til mel i blender/mandelmel.

½ pose friske dadler uden sten (Urtekram)

½ pose abrikoser (ikke de orange svovlbehandlede – gerne fra Urtekram)

1 æg

100g smeltet smør

1 tsk. kanel, ½ tsk. kardemomme og 1 tsk. vanille

Dadler, abrikoser blendes. De blendede mandler røres i. Resten røres i. Små klatter formes i fingrene og lægges på bagepapir.

Bages midt i ovnen på 160 gr. i ca. 10 min.


…fundet !

Weekenden har stået i oprydningens – og sorteringens tegn. Kælderen og garagen er blevet endevendt, og som altid ryger der en masse ud. Det nok mest overraskende var dette syn der mødte Far da han søndag aften skulle rode ved noget i bilens motor.

No wonder vi ikke har kunne finde Floras vandflaske i et par måneder !

Børnefødselsdag






Super hyggelig eftermiddag til Paul og Rachel’s datter Elodie’s 2 års fødselsdag, som blev holdt på en græskarfarm. Der var hø-hoppepude, halmballebjerg og mark-labyrint, foruden alle de fantastisk flotte græskar i hopetal. Det var så flot at gå rundt på området – kulden til trods. Og ja vi havde halm allesteder – også da vi kom hjem.