Denne merinoulds-poncho blev strikket i Danmark og gjort færdig i Canada med hjemmelavede libertyknapper, umiddelbart efter. Den blev sendt tilbage til Danmark, og er nu modtaget af Mormor i fødselsdagsgave… derfor vises den først nu!
Udgivet den september 17, 2010
Udgivet den september 16, 2010
Vi har været til barbeque og Meet The Teacher på Isabella og Anton’s skole.
Efter spisning inviterede Anton os ind i sit klasseværelse, sin lærer Mrs. Nelson, sin desk, tavler, tegninger, deres tælletavle ( hvor de tæller dagene de har været i skole, indtil dag 100), og en masse andet spændende. Hver gang han så en klassekammerat, gav de hinanden high 5. Behøver vi sige Anton er meget glad for skolen ?
Vi hilste selvfølgelig også på Miss Stirling, Isabella’s lærer, vi er så heldige at gøre selskab igen i år. Isabella viste os også frem i klasselokalet der var blevet rigtig hyggeligt, til trods for at det er i en nyligt opsat barak.
Der var så meget ros fra lærene til både Anton og Isabella for deres engelske og de var meget glade for at have dem i deres klasser. Begge børn (og forældre) var selvfølgelig meget stolte !
Udgivet den september 14, 2010
Udgivet den september 14, 2010
Udgivet den september 13, 2010
Så er skolen for alvor i gang, og både Anton og Isabella har lavet lektier i dag.
Anton har lavet en flot collage på forsiden af sit tegne/skrive hæfte til inspiration, når man ikke lige kan finde på noget at tegne eller skrive om.
Isabella har lavet ugens ‘Problem Solving’ i Math (der egntlig først er til torsdag) og Math til i morgen.
De er begge meget meget glade for skolen, deres lærer og deres klasser. Vi fornemmer at de nu er mere ligestillede med deres kammerater, eftersom alle i klassen er nye sammen, og begge børn behersker sproget. Så dejligt at mærke!
Udgivet den september 12, 2010
Udgivet den september 11, 2010
Udgivet den september 9, 2010
‘I dag kom en af Isabella’s lærere på besøg i min klasse. Han sagde Bonjour da han kom, og så talte han fransk resten af tiden. Han vil lære os en sang på fransk, så jeg tror han kommer igen en anden dag’.
(Gad vide om Anton har haft Fransk i skolen i dag ???)
Udgivet den september 9, 2010
Til aftensmaden sidder vi og sludrer – meget i munden på hinanden – men vi hører alligevel også efter hinanden.
Mor spørger: ‘Hvad det er nu er hun hedder hende der synger sangene ‘Malene’ og ‘Jeg er en kegle’.’
Isabella vender prompte blikket mod mor og siger: ‘Den hedder bare ‘Kegle’, mor, og hun hedder Sys Bjerre… (et par sekunders tænkepause og hun fortsætter) eller er det Medina?’
Mor svarer: ‘Det må være Sys Bjerre, for jeg kan godt lide de to numre, og jeg kan ikke så godt lide Medina.’
Hvor på Isabella promte svarer igen: ‘KAN DU IKKE ? ‘ med det mest mærkelige udtryk i ansigtet… (hun kunne ligeså godt have sagt, at jeg ikke fattede en bjælde af noget som helst i denne verden..)
Udgivet den september 9, 2010