Arkiv med grinebidder univers

Smækker Lækker

Så er denne lille sag af en merinould poncho færdig og klar til Flora pigen. Så nu kan de kølige sommeraftener og efteråret bare komme an – Flora bliver smækker lækker !


Sprinkler Og Sand

Efter soccer camp har Ishaan og Anton kølet af under sprinkleren i haven – det var tiltrængt !


Til aften har børnene leget i sandkassen, og Flora havde sand alle steder, så hun endte også med et bad i dag !


Sandkasse

I dag har vi fyldt skildpadde sandkassen op med nyt sand.

Nok mest for Flora, der er vild med at lege (og spise) sand. Men man bliver aldrig for stor til at lave en sandkage butik…





Yvonne Solhat

Efter to dage hjemme, har mor lavet den første retro-kreation.

En vaskeægte Yvonne solhat, som Isabella snuppede med det samme – den vil jeg gerne have !



Hjemme Igen

Efter en lidt tung tur hjem – uden klapvogn eller håndbagagevogne ved mellemlanding og i Toronto, landede vi glade og trætte lørdag aften.

Det var SÅ DEJLIGT at se far stå og vente på os ! Far var også MEGET GLAD !

Far havde købt lidt gaver til børnene og lidt sjov til resten af ferien. Det hittede vildt med vandsprinkleren, nu hvor temperaturen ligger lige under de 30 gr. og fugtigheden på næsten 70…

 





ShuBiDua…






Til aften afleverede vi Flora hos Farmor og Farfar, og så kørte Isabella, Anton og mor til festdag i Haslev. Egentlig var det kun fordi vi ville til ShuBiDua koncert, men det viste sig at der var masser af anden underholdning i form af musik, naturlegeplads byget af spejdere og hoppeborge. Endelig da scenen til Shubberne var klargjort og de skulle til at gå på…  løb kameraet tør for batteri…

Men vi rokkede og sang med i en hel time (fra kl.22.45 – 23.45). Anton gik dog omkuld siddende og rokke på mors skuldre efter en halv times tid !

En fed dansk oplevelse, med NAM NAM, RØD TRÅD, Mc Arine…

Hygge Hos Mormor & Morfar

Til eftermiddag og aften har vi været hos Mormor og Morfar. Morfar lavede pandekager, og Anton lavede en kæmpe pandekage til sig selv.





 

 

Mathilda & Thea

Endelig blev det tid til at besøge Mathilda og Thea – og Lars og Mie  – skønt at se dem igen ! Og hvor børnene bare kan hygge sig sammen, selvom det er meget længe siden sidst !

Vi spiste kage og smoothies i varmen – MUMS !


… ingen tid at spilde…

Kl. 7.00 var alle tre børn lysvågne, så der var ingen vej udenom – mor måtte op, så vi kunne komme videre i teksten !

I dag gik turen, efter dejlig morgenmad som vi nød som de eneste på hotellet (klokken 7.30 søndag morgen), til Djurs Sommerland.

Her fik vi 9 timer til at gå med diverse legepladser, klatreaktiviteter, kugleland, trampoliner, badeland, cowboyland, udspringsshow med bl.a. et hop fra 25 m og et spring med ild i tøjet og meget stor is. Alt indtaget i fantastisk solskin.

Vi tog færgen hjem fra Ebeltoft – efter på færgelejet at måtte lave en større afvasker af Flora og bil – da Flora havde leget maseleg med en banan…  ååhhh hun havde hygget sig !


 

 

 

Gammelby

I morges tidligt kørte vi mod Kalundborg, hvorfra vi tog færgen til Århus. På færgen spiste vi vores medbragte morgenmad og havde god tid til at lege og se os omkring.

Da vi ankom i Århus kørte vi direkte til Den Gamle By, hvor vi gik omkring og sugede alle de mange indtryk til os.


 

Vi så på alle de fine gamle huse, med meget lave små døre, fine gadeskilte og de flotte skilte foran butikkerne. Isabella og Anton var med til at røgte bierne i de fine bisader, og vi smagte hhonningen frisk fra stade. Vi kiggede på blomster, urter og lægeplanter i haven og i de gamle drivhuse. Isabella valgte en duftpelargonie som vi tog med hjem til mormor.

Vi var inde i en del af værkstederne og butikkerne, og vi smagte pandekager fra ildstedet i et af de gamle små huse. Vi købte sukkerkringle, honninghjerte og kæmpe vanillekranse i bageren, kørte med hestevogn, så borgmesterens hus hvor nisserne bor på loftet, prøvede det lille omrejsende tivoli, og Anton føjede endnu en skyder til samlingen – en gammeldags proppistol.

Efter 6 lange timer kørte vi til det lille backpackerhotel nede ved havnen, som vi havde bestilt værelse på hjemmefra. Vi læssede af og slappede af i benene i en lille times tid, inden vi igen begav os op i byen til bens, og fandt en hyggelig café ved åen, hvor vi spiste aftensmad.

Vi gik en længere tur hjem, og gik vel nærmest omkuld med det samme – mor gjorde i hverttilfælde …