Arkiv med grinebidder univers

Krudtugle Drenge

Idag har stået i frengenes tegn. Vi har samlet den hårde kerne fra Krudtugle stuen, Marc, Mikkel, Anton og Kasper til en hel dag med hygge, leg, badning og grillede burgere og hot dogs til frokost, hjemme hos Mikkel. Så kan man vi ikke forlange mere.

Flora, Isabella og Ida hyggede sig skam også !






Tobias & Nicolas

Endelig blev det den dag hvor vi skulle være sammen med Tobias og Nocholas – og selvfølgelig Maiken og Jesper!

Vi kom, børnene så hinanden, og vi så dem igen til frokost, eftermiddagshygge på terassen med vafler lige fra jernet og Maikens hjemmelavede syltetøj – der hittede stort – til en gåtur på legeplads, til vandkamp i haven og til aftensmad.

Alt imens børnene hyggede sig, gik snakken på terassen, da vi selvfølgelig havde rigtig meget at indhente…  så dejligt at kunne sludre sammen i flere timer – det har været meget meget savnet !

Efter ca. 11 dejlige timer kørte vi igen mod Jyllinge.







 

 

 

Feriepenge…

Super dejlig dag, der først gik til Roskilde, hvor feriepengene fra Mormor & Morfar brændte i lommerne. Anton fik købt en Ninja sabel (så kryds fingre for at vi bliver lukket ind i Canada igen, til trods for den øgede våbensamling), og Isabella fik købt endnu flere Pet Shop dyr – så var lykken gjort!

Vi spiste sen, men lækker, frokost på Café Druedahl med hjemmelavede burgere og kæmpefritter, sandwich og Nachos.

Efter frokost kørte vi til stranden ved Dalby Huse igen.

Til aften blev der tid til lidt badning med Pet Shopperne i badebassinet på terassen… dejlig dag.

 

.















Stranden

Idag er turen gået til stranden ved Dalby Huse. En fin strand med meget lavt vand og en masse sandbanker, så børnene har kunne løbe frit omkring.

Vi tog afsted sammen med Mikkel, hans mor Trine og søster Ida.

Vi badede og legede med sæbebobler og i sandet. Der var en del fralandsvind så vi måtte også jagte badebolde og parasollen som tog sig en ordentlig flyvetur.

 

 

 



Isabella fandt et krabbeskjold på stranden.

Til aften hentede vi pizzaer og lasagne og kørte til mormor og morfar og spiste.

 

Far-Bøf på Grill!

Her kommer en lille rapport fra Far i Canada. Herovre er det ikke sommerferie, her er en lang liste med ting som skal ordnes – en af tingene er at samle den nye grill og sikre sig den virker efter hensigten. Til det formål er der lige brug for et par simple råvarer at forsøge sig med…

Uuuuha, det er hårdt arbejde det her. Men der skal jo som bekendt ydes før der kan nydes…

Grillen ser iøvrigt sådan her ud – der mangler stadig lige en dør som skal sættes på, men der er jo også stadig lige et par uger og løbe på. Og nej, hverken grill eller bøf fås meget mindre herovre

OK, ny begynder det at ligne noget.


Et komplet måltid. Der bliver vist brug for en ekstra tallerken, men majskolberne er i virkeligheden også overflødige…

På Loppemarked

Isabella og Farmor holder loppemarked i Holme Olstrup.

Flora, Anton og mor besøgte dem. Vi fandt da også selv lidt legetøjslopper, og Isabella og Anton fik begge tjent lidt lommepenge, ved salg af deres legetøjslopper.

 



Det var en fantastisk flot himmel over os da vi kørte hjem til aften. Og markerne er bar så skønne lige nu med alle de fine valmuer.




Og dagen blev så sluttet af med en skup-op-is…

Aftenhygge



Farmor og Farfar har været her til aften og grille og hentet Isabella. Isabella og Farmor skal nemlig op og holde loppemarked i morgen tidlig.

Der blev spillet bold og soppet og leget i haven.



Hos Mikkel

Anton har næsten været flyttet hjemmefra. Han har været hos Mikkel og lege, spise og sove i to dage og skal også sove der i nat. Anton har kun dagligt lige hilst på Flora og mig, når vi har gået tur med Bertil.

I dag kiggede Flora og jeg forbi imens drengene badede i haven. Vi blev og spiste med til aften. Dejlige hjemmelavede grill burgere med god Jacobsen øl til – MUMS !

..og så fik vi jo også lov at være lidt sammen med Anton i dag !

 

 

 

 


 

 

 

 

Neon

Jeg har fået dette lækre silketørklæde i denne superflotte neonkorale farve i fødselsdagsgave.

I dag har Isabella leget hos Line og Anton hos Mikkel, så da Flora snuppede en lur lavede jeg denne halskæde der matcher.





…tordenvejr

I nat har det tordnet så himmel og jord stod i et. Over 40.000 lynnedslag over lille Danmark i nattens løb.

Morgenen var ligeledes våd, dog med over 20 grader og ophold i regnen ind imellem.

Kasper kom og legede fra morgenstunden med Anton. Det blev til kortspil, tegning, bollebagning og sværdkampe indendørs i dag.

Augusta stødte til op ad formiddagen og ved frokosttid stødte Isabella, Line og Louise også til. Vi hyggede med boller, cacao mm.

og så klarede det op udenfor.

Ud at sjippe i bue, og så fik vi også lige kreeret parlearmbånd i stor stil.

 

 

Kasper blev hentet, og ved spisetid gik vi alle igen hjem til Charlie for at grille burgere og majs.

Pigerne lavede parfumebutik i haven.

 

 

 

 

Efter is til dessert gik Anton, Flora og mor hjem, da alle pigerne skulle i Drive In med Charlie og se Shrek 4.

Isabella kom  hjem kl.0.30  meget træt og meget glad.

Anton og mor lå på madrassen og så Ice Age 3 sammen og guffede – så hyggeligt.