Arkiv med grinebidder univers

sommerliv

Anton har sovet hos Mikkel og kom hjem omkring frokosttid i dag. De havde bare råhygget og Anton var i højt humør.

Isabella, Augusta og Line har hygget sig her i dag. De har lavet hule, leget med Pet Shops, spillet musik mm.


Til aften gik vi alle hjem til Line’s far hvor vi hoppede trampolin,

børnene havde vandkamp, og vi grillede bøffer og pølser. Til dessert

spiste vi jordbærkage, og lavede marshmellows i kiks på bål.




 

Vi havde en super hyggelig dag og aften allesammen. Isabella blev hos Line og sov, mens Anton , Flora og mor begav sig hjemad da skyerne slukkede for solen, og det begyndte at dryppe…


sommerferie er…

– At vågne op sammen med veninden hjemme…

– At hygge hele dagen med veninden…

– At tage med veninden hjem at sove…

 

 


Vi har haft en rigtig hyggelig formiddag, hvor vi har gået til stranden og soppet – og dyppet numser, samlet sten, muslinger og lykkesten og selvfølgelig kastet pind til Bertil.

På vejen hjem gik vi forbi Mikkels hus…  og Mikkel kom farende ud imens han råbte Aaaannntooonn. Mikkel var altså kommet hjem fra sommerhus! Anton var helt vildt glad for at se Mikkel igen, så vi andre måtte fortsætte turen hjemad uden Anton, der blev hos Mikkel for at lege, spise til aften og sove…  endnu et dejligt gensyn !

Fra frokost har vi haft besøg af Charlotte med Sarah og Amy, som Flora har hygget sig fortrinligt med ved soppebassinet hele eftermiddagen, alt imens Isabella og Gusse har hygget sig sammen.

 





Glad Pige

Isabella har efter næsten en uge langt om længe fået hvilet ud og har mere mod på det hele. Så hun ringede til Morfar og de to lavede en aftale om at sejle…  indtil Morfar hentede hende sjippede hun glad rundt på terassen, og pustede en masse sæbebobler.

 


Da Isabella vendte glad hjem igen efter aftensmad, fortalte vi hende at Augusta var på vej – med sin dyne. Isabella hoppede mindst en meter op i luften af glæde og for ud på vejen og ventede på Gusse!

Er der noget bedre end at se og kramme en af bedste-veninderne igen efter 8½ måneds adskillelse? De to tøser fik hurtigt omdannet soveværelset til tøse-hygge-kammer, med tøj, tasker, pet shop, nontendo, musik mm.  Så dejligt, så dejligt !  Klokken blev da også 23.45 før der blev ro på tøseværelset…   men hvilken dejlig dag !


SoppeBassin

Anton er hentet hos Kasper og Marc til formiddag, efter at have leget og sovet der til i dag. Stor succes – drengene leger som de altid har gjort det fantastisk sammen. De har haft vandkamp, spillet, slappet, hoppet trampolin mm. Anton er helt høj af dejlig drengeleg !

Til eftermiddag har Anton og Flora fået sat soppebassinet op på terassen og fyldt det med koldt vand. Såååå dejligt at køle sig på i sommervarmen. Timer gik med badning og leg med vand.


Morgenhygge

Det er skønt at have god tid – og godt vejr …  men vi savner Far !  Flora kom her til morgen med sin huskebog og viste mor billede af Far og sagde Faaar !  Fars pige !

Endnu en omgang koldskål er serveret til de to store, der ikke indtager voldsom meget andet end koldskål og frugt her i den danske sommervarme.

 

Littest Pet Shop

I dag har stået i afslapningens tegn – i hvertilfælde for pigerne.  Først var Anton, Flora, Bertil og mor en tur ved stranden og soppe. Herefter har vi hygget på terassen.

Anton har leget hos Kasper og sover der til i morgen, og Isabella har leget med Pet Shop det meste af dagen. Hvert lille dyr har fået navn, navneplads og fint papirhus.. hvem der bare var et lille plastikdyr..




Hos Mormor & Morfar

Vi har været hos Mormor og Morfar i eftermiddag og hygget i deres skønne have. Haven er fyldt til bristepunktet lige nu med alverdens skønne blomster, og spæde frugter. Figentræet der har overlevet vieteren bærer rigtig mange frugter.

Som altid står den også på is, hyldeblomstdrik og gyngeture.





gensynsglæde..

Anton vågnede kl. 05.00 her til morgen, og spurgte om han snart skulle hjem til Kasper. Da han fik at vide han skulle sove nogle timer endnu sagde han med tårer i øjnene ‘Jamen det kan jeg jo ikke, jeg er jo bare så spændt ‘

1½ time senere faldt han dog i søvn igen, og fik et par timer inden det gik løs hos Kasper og Marc – gensynsglæden var stor !



badeglad

Når man har en fest uden lige i en salatskål med vand, så går man vist under betegnelsen ‘ badeglad’

Hos Farmor & Farfar

Vi var til Ida’s fødselsdag mandag aften, og Isabella og Anton blev hos Farmor og Farfar, da Flora og mor kørte tilbage til Bertil.

Tirsdag havde de været hele dagen i Bon Bon Land og hygget sig. De havde spillet fodbold, gået tur med Freja, plukket jordbær, set film og spillet Wii. Isabella og farmor havde selvfølgelig også nået lidt klistre med glimmerlim…

Da Flora og mor hentede onsdag spiste vi jordbær fra haven med vanillefløde – mums !