Arkiv med grinebidder univers

Endelig Ferie

….Endelig kom den så…  sidste skoledag og sidste børnehavedag for Isabella og Anton!

Dagen har været længe ventet, idet den også indikerer 4 dage til afrejse til Danmark.

De har begge haft en lille buket Kalaer med til hver deres lærer med et lille kort og en lille cellofanpose med deres hjemmelavede favorit choko cookies. Begge deres lærere har gjort et rigtig godt stykke arbejde, og både Isabella og Anton har er blevet modtaget med åbne og kærlige arme af dem. De har været der for dem og givet dem den bedste start på skoletiden i Canada.

De har også hver haft en stor boks med cookies med til uddeling i klasserne – stort hit !

Da det lakkede mod slut på skolen, kom mor og Flora for at hente Isabella, Anton og Jack der skulle med hjem i dag.

Der var børn overalt på legepladsen lige før ringetid, og pludselig kunne man høre alle eleverne råbe højt: 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1 …. Holiiidaaaayyyyy !!!

Der var rigtig festlig stemning og blev krammet og ønsket god ferie og sommer alle steder.

Anton og Jack var nu mest glade for at de skulle sammen hjem – de ventede i døren før de blev hentet, hånd i hånd, og var mere end klar til at køre…

De to er rigtig blevet buddies !

Bogudgivelse

Så kom den endelig fra forlaget…

Bogen som Isabella har arbejdet på til ESL undervisning og dedikeret til sin veninde Emma.

Det er en meget sød historie om en lille engel. Den er skrevet på engelsk og danske og er fyldt med flotte illustrationer.

Der er iøvrigt lavet en kopi til Emma…


Fødselsdag

I dag har stået i fødelsdagens tegn. Faktisk startede det allerede igår aftes, da fødselsdagen startede dansk tid. Da fik jeg blomster fra mormor og morfar, og fra Morten og børnene…

Til morgen blev jeg så vækket med fødselsdagssang, gaver og morgensnacks på sengen. Dejligt dejligt – det sker jo kun den ene gang om året, så det skal nydes 110%. Herefter morgenmad med smoothies, crosainter og frisk frugt.

Da Flora vågnede fra sin formiddagslur, kørte vi mod African Lion Safari Park. Fuld drøn på Shubberne i bilen, sang og skrål og derudaf.

Vi så først elefanterne bade i søen og fik en is til at køle os selv af med. Temperaturen har nemlig ligget omkring de 30 gr. i dag.

Dernæst tog vi den store tur i bil hos løverne, aberne, strudsene, girafferne, og alle de andre mange dyr fra de forskellige verdensdele, der fandtes i parken. Absolut et fantastisk sted. Og god mulighed for at få et godt kig på dyrene. Flere af dem var vi meget tæt på, bl.a. løvefar Zimba der kun var to meter fra bilen. Aberne kravlede rundt på bilen, og fik hurtigt øje på de par bananer vi havde i frugtposen i bunden af bilen. Og så var aberne ikke til at ryste af bilen igen – før vi rystede op med nogle bananer – alt sammen til stor morskab for børnene, der grinede så de fik helt tårer i øjnene.

Igen hos strudsene fik vi helt og aldeles grineflip. Strudsen gik lige efter hånden bag bilruden og blev lige overrasket hver gang den stødte næbbet imod ruden… gok gok !

Efter safariparkens gode grin og indtryk, satte vi igen Shubberne på anlægget og kørte mod Waterloo. Vi spiste på The KEG hvor vi sad udenfor, og nød gode bøffer, hummer og god lokal rødvin. Mums hvor var det bare lækkert !  Godt nok sad vi under halvtag, men da tordenvejret satte ind for alvor, var selv ikke halvtaget nok. Børnene hyggede sig helt fantastisk i regnvejret der stod ned i lårtykke stråler, og i løbet af få minutter havde lavet en stor vandpyt.

Hjem igen og få det drivvåde tøj af og spise lagkage til dessert!  Så fås en fødselsdag i familiens tegn vist ikke bedre !

Bacon & Egg

I dag har været store Field Trip day. Anton har været på tur med børnehaven til Waterloo Park og været i Lions Lagoon (vandlegeplads) og i Waterloo Park Zoo.

Anton har haft en fantastisk dag, med vandleg og tur rundt i parken og se på dyrene. Han var i top-humør, og havde fulgtes rundt med Jack og en til dreng (kunne ikke huske hvem) og Jack’s mor , – hvilket kun gjorde dagen endnu bedre. Jack er bedste foretrukne legekammerat nu, og de skal også lege sammen på lørdag.

Isabella har også været på bustur til Waterloo Park, og havde fået arrangeret mor og Flora med som volunteers…

Vi havde en super hyggelig dag med skattejagt, hvor vi i grupper, skulle finde svar på forskellige ting ang. parken, Waterloo’s historie og dyrene..  bl.a. var et af spørgsmålene: Hvad er navnene på Wateerloo Park’s to grise?   Og ja de hedder såmænd  BACON og EGG !

Vi spiste madpakker og købte is, legede, spillede soccer baseball og hyggede i græsset i det gode vejr.

Flora var i sit Es hele turen, og da vi vendte tilbage til skolen kl.13.30 tog mor og Flora bilen hjem, så Flora kunne puttes til middag. Da vi forlod skolens parkeringsplads sov Flora…


‘Sct. Hans Aften’

I dag har vi haft besøg fra Danmark.

Mette – mors veninde fra ‘dengang i Jyllinge’ har været på besøg sammen med kæresten Lasse, da de er på ferie i USA og Canada i tre uger.

Vi har snakket, hygget og grillet store bøffer, og drukket rødvin på terassen til kl.23.30 da myggene jog os inden døre, og de skulle videre mod Toronto.

Det var super dejligt og hyggeligt at få besøg, og ikke mindst at se Mette igen efter ca. 18 år.

Så alt i alt en dag og aften der godt kunne minde lidt om Sct. Hans Aften på Klinten!

kindergarden GRADUATE !

I dag har vi fejret Anton på skolen At Anton er færdig med kindergarden, og nu – efter kun en turdag på torsdag og ‘god sommer/ farvel’ på tirsdag – er klar til at starte i grade 1 til september.

En stor dag der blev fejret med manér på skolen. Alle kindergarden graduates havde fået lavet fine hatte, og ankom i en lang række i gymnastiksalen. De sang højt og tydeligt ( sammen med alle os andre) ‘Ohh Canada’ nationalsangen, som alle synger hver morgen på skolen. Der var en helt højtidelig stemning, og mor fik helt tårer i øjnene. Hvor er han lige pludeselig blevet stor – min lille dreng !


Herefter sang de ‘  I’ve got the whole world, in my hand’. Hele sangen, og man kunne høre Anton synge højt med hele vejen igennem! Til sidst en sang-dans  – SPIDERMAN  – til alle børnenes jubel blev der danset og sunget.


Alle børnene blev en efter en kaldt op til deres lærer og hyldet med klap, klassevis. Anton var pavestolt og eet stort smil, da han stod der oppe.


Fra vi kom på skolen kl. 14 – 14.40 (så længe arrangementet varede) , var Anton eet kæmpe smil. Han kunne næsten ikke stå stille, men var 100% koncenteret om arrangementet. Vi blev så rørte af at se ham så glad !

Da vi kom hjem fandt Anton en lille gave frem han havde fået af hans lærer Mrs. Snively. Han var ikke til at skyde igennem!

Vi må vist bare se i øjnene, at vores dejlige lille Anton, nu meget meget snart også er skoledreng.

Anton ser frem til dette med store lysende blå øjne, og glæder sig enormt – helt som et lille barn !



Vandpytter

Flora tog en hurtig lille afstikker-tur på vejen i formiddag, imens mor kørte skrald ud til vejen. Der var selvfølgelig noget der trak…  vandpytter – flere af dem med muddervand, efter det sidste døgns silende regn og tordenvejr, var det blevet til en hel del. Det hører sig nu engang også sommeren til.



stenbutik

Isabella og Anton har brugt det meste af søndagen på at finde sjældne sten (mest fra bedet foran kældervinduet), vasket dem, og displayet dem på den liggende rutchebane, alias ‘Stenbutik’.

Kunderne i butikken har jo så været mor og far og Flora – nogle mere velkomne end andre ! De fik også tjent lidt lommepenge, da mor købte en sten af dem hver til den nette sum af 2 dollars pr. sten…




liberty til pigerne


Det er svært for mig at begrænse mig, når det drejer sig om retro- og libertystoffer.

Sidste indkøb blev KUN til posebukser til pigerne…  er dog efterfølgende meget ærgerlig over, at der ikke helt er nok stof til et par bukser til mig selv..

Stoffet kom med posten, blev vasket og tørret og bukserne *2 blev klippet i forgårs. Igår blev de syet, og her til aften er detaljerne færdige med knaphul og bindebånd.

Er selv godt tilfreds med resultatet. Håber de bliver taget godt imod i morgen…

Fars dag !









Fathers Day – forskud!

I  Canada er det Fathers Day den 20. juni 2010.  Isabella og Anton har begge været krea i skolen, og havde disse overraskelser med hjem til far i dag. Og så er det jo svært at vente med at give..

Det kan nok være det var en glad og overrasket far der modtag kort og gaver!