Arkiv med grinebidder univers

Opvasken

Det var det  syn der mødte mor, da hun her til morgen åbnede opvaskeren !

Flora synes åbenbart de trængte.

Post fra 1.A.


I dag da vi tømte postkassen var der et meget stort brev. Det var til Isabella. Isabella har ellers to dage i træk fået fine fine breve fra Augusta, og nu denne store kuvert fra hele 1. a.

Brevet var fyldt til randen med små breve og bøger og tegninger og papirklip og søde søde hilsner. Alt sammen lavet af alle børnene i Isabella’s gamle klasse i Danmark. Isabella blev meget rørt og brugte meget lang tid på at pakke ud og kigge og læse det hele – Tusind Tak til alle de dejlige venner hun har i Danmark ! Isabella længes hjem og tæller ned til Danmarks-ferie i juli.


spilletid

Morgenen har været store spillemorgen for Anton og mor – og lidt for Flora, der meget gerne ville spille med. Hun er dog  en hård modspiller. Vi har spillet Afrikas stjerne og Frugthaven.


mudder

En times tid på legepladsen med Anton og Flora. Vi havde medbragt vand, til det ellers meget tørre sand. Ellers er det jo helt umuligt at lave sandtårne, kager – og mudder !


sommer…

Hygge på terassen med melon og en tur i baljen – sol og sommer – så fås det ikke meget bedre, hvis man spørger Flora.

Og så lige vores lille vilde ven som bor i vores have, og som tør kigge frem lige efter spisetid hver dag – lidt hyggeligt…


glimmer Sko


Flora har nye sko – igen.

Denne gang er det med sølvpalietter på snuderne, hvilket Flora synes måtte være dansesko. I hvrttilfælde begyndte hun at danse, da hun fik dem på ! Faktisk dansede hun så meget, så hun lige måtte tage et hvil på trappen undervejs ! Men så var hun også klar igen (efter ca. 1 min.), til at lege – med sko på – på værelset.


bløde bukser bestilt

Anton har for en rum tid siden bestilt bløde bukser i lækker turkis velour hos mor.

Her er de så – bedre sent end aldrig…   og rigtig dejlig bløde!

hotte negle

Hvad er mere oplagt at bruge ferietiden på – når det nu er sommer – end at få neglak på tæerne ? Isabella har selv valgt farven.


frokost

Anton elsker æg – eller rettere – Anton elsker at sætte æg i sit æggebæger fra børnehaven, pille det – efter at have banket det imod panden som hans oldefar gjorde – for endelig at spise det !

Olsen

Anton, Isabella og mor har spillet Olsen til den helt store guldmedalje. Alle mand både vandt og tabte…  det vigtigste var dog det helt fantastiske humør Anton havde. Han fik resten af stuen til at bryde i store grin når han fjollede.